AUDI atsakās no Traffic Jam Pilot AUDI A8 modelī.

Vēl pirms 20 gadiem neviens īsti nevarēja iztēloties, ka salīdzinoši drīz mums būs pieejamas autonomas automašīnas, piemēram, Tesla ražotās. Arī AUDI bija plāni par daļēji autonomu automašīnu, bet pagaidām izskatās, ka plāni tiek atcelti uz nezināmu laiku.

Self-driving cars

Ilgi domāju kā acīm tīkamāk uzrakstīt “pašbraucošās automašīnas”, sapratu, ka angļu valodā izklausās vislabāk. Kopumā ir piecas dažādas pakāpes pašbraucošajām automašīnām, sākot jau ar 0 – kur autovadītājs dara visu, tad ir 1 līmenis, kur automašīna ir aprīkota ar braukšanas asistentu, kas Tavā vietā var nobremzēt/pāatrināties vai izvairīties no kāda šķēršļa veicot manevrus ar stūri. Otrajā līmenī tiek apvienotas abas iepriekšējās fīčas. Tad jau trešais līmenis, kas skaitās jau nevis “braukšanas asistenti”, bet jau “automatizēta braukšanas vadība”. Tas ir līmenis uz kuru daudzi ražotāji tiecas un tas ietver praktiski patstāvīgu automašīnas vadību bez vadītāja iesaistes, vadītājs iesaistās tikai tad, kad ir kādi blakusapstākļi, piemēram, spēcīgs lietus.

Ja pirmie divi līmeņi ir pieejami teju katram ražotājam, tad trešais līmenis / automatizēta braukšanas vadība ir kaut kas grūtāk sasniedzams. Ar jaunāko AUDI A8 bija plānots laist gaisā AUDI izveidoto “AUDI Traffic Jam Pilot”, tomēr kā tikko tika paziņots, ka pagaidām AUDI atsakās no sava plāna.

AUDI Traffic Jam Pilot

Praktiski AUDI A8 ir aprīkots ar visu nepieciešamo, lai tajā darbotos autonomais režīms. 2018.gadā kad auto tika prezentēts, bija ziņas, ka pāris gadu laikā AUDI A8 saņems sistēmas atjauninājumu, kurā šāda funkcijas tiks pieslēgta, bet tomēr 2020.gadā pienāca jaunumi, ka no šādas idejas AUDI ir atteicies.
Pirmajos mēnešos pēc A8 prezentācijas ASV mēdīji rakstīja, ka Eiropas modeļos funkcija būs pieejama, tikmēr AUDI fani ASV pie šādas opcijas netiks. Galu galā neviens uz Pasaules pie AUDI Level 3 netiks.

AUDI Traffic Jam Pilot ir veidots, lai automašīna pati varētu stūrēt, bremzēt, mainīt joslas uz lielceļiem(šosejām, autobāņiem). Sistēmu AUDI atļautu lietot tikai uz ceļiem, kuros vienā virzienā ir vairāk par vienu joslu. Kā arī apstāties un uzsākt braukšanu pie luksofora braucot ar 50km/h.
Praktiski AUDI bija vienīgais ražotājs, kas solīja tik drīzu LEVEL 3 sistēmas ieviešanu, tāpēc ražotājam tika pievērsta pastiprināta uzmanība.
Tiesa, AUDI nav vienīgie, kas pagaidām ir atlikuši sistēmas ieviešanu dzīvē, piemēram, VOLVO. Katrs ražotājs iemeslus sauc citus, arī dažādos portālos piemin dažādus iemeslus kāpēc AUDI ir atteicies no šī plāna. Kā piemēram:
– AUDI A8 D5 modelis jau ir pārāk ilgi bijis tirgū, lai šo sistēmu aktivizētu.
– Ražotājs gaidīja, kad Valstis pieņems attiecīgus juridiskus likumus, lai šādu sistēmu varētu izmantot, bet līdz šim brīdim ar likumu pieņemšanu sokas visai slikti.
– Tehniskas ķibeles, sistēma neattīstās tik ātri kā ražotājs to bija plānojis.

TESLA

Jā, ir tāds ražotājs kā Tesla, man pat gribētos to salīdzināt ar Apple, kad ražotājs laida gaisā pirmo Iphone. Revolūcija. Ar Teslu ir līdzīgi, pirmie, kas masveidīgi deva iespēju iegādāties labas kvalitātes pilnīgi elektrisku auto, kā arī ieviesa daudzas pašbraucoša auto elementus. Lai arī mēs Youtube varam atrast daudz video, kur vadītājs noņem rokas no stūres un Tesla mēro desmitiem un pat simtiem kilometru bez vadītāja iesaistes, tā tomēr nav LEVEL 3 sistēma.
Praktiski automašīna var braukt pati, bet ražotājs noliedz, ka TESLA automašīnām nav vajadzīgs šoferis. Tomēr, lai izvairītos no lieliem tiesu darbiem par avāriju izraisīšanu un cilvēku bojāeju, tad TESLA norāda, ka automašīnu ir jāvada tās vadītājam un ir pilnīgi atbildīgs par notiekošo.


Varbūt, ar AUDI A8 D6 modeli mēs sagaidīsim AUDI Traffic Jam Pilot


Piesakies AUDI Latvija biedru kartei! Vairāk par 15 sadarbības partneriem, labs gan pašam, gan auto.

Lai saņemtu “AUDI Latvija” biedra karti ir jāaizpilda pieteikuma anketa
Pieteikuma anketa

Leave a Reply