AUDI neturpinās attīstīt jaunus iekšdedzes dzinējus!




Mēs visi zinājām, ka tas notiks un tas bija tikai laika jautājums. Lielākie entuziasti līdz pēdējam cerēja, ka iekšdedzes dzinēji neizmirs. Cerības pazuda. AUDI paziņo par iekšdedzes dzinēju attīstīšanas pārtraukšanu

Nebija noslēpums, ka AUDI ir sev uzstādījis augstus mērķus ar automašīnu parku elektrizāciju. Šobrīd mums ir pazīstami AUDI E-tron & Sportback versijas, kā arī tik tikko prezentētais un pasūtīšanai pieejamais AUDI Etron GT un Etron GT RS. Vel tikai divus mēnešus atpakaļ AUDI vadītājs Markus Duesmann paziņoja, ka AUDI pāries uz pilnīgu elektrifikāciju līdz 2035. gadam. Un šobrīd mums ir informācija, ka praktiski nākamās paaudzes automašīnas jau būs daļēji vai pilnīgi elektriskas

Stringās ES dzinēju ekoloģijas prasības

Vajadzībā pāriet uz pilnīgi elektriskām automašīnām nav brīva ražotāju griba, to brīvprātīgi piespiež darīt Eiropas Savienibas augošās prasības pret dzinēju ekoloģiju. Sākumā pietika ar katalizatoriem, tad pievienojās DPF, Ad Blue sistēmas un tā varam turpināt. Ražotājiem paliek arvien sarežģītāk izveidot labu, izturīgu dzinēju ar konkrētajiem noteikumiem. Ne velti salīdzinoši nesen bija “Dīzeļgeitas” skandāls, kurā tika atklāts, ka VAG grupa krāpjas ar izmešu rādījumiem. Tas vien parādīja to, ka ražotājiem ir lielas grūtības iekļauties normatīvajos aktos.
Ar 2025.gadu stāsies spēkā jaunās EURO 7 prāsības, kur dzinējiem būs jāiekļaujas 0.03g NOx/km, ja esošajām prasībām ir 0.06g NOx/km. Šobrīd no dzinējiem tiek spiesta sula, lai iekļautos normatīvos, līdz ar to ražotājiem būs nepieciešams veikt lielus ieguldījumus, lai jaunie dzinēji būtu atļauti Eiropas Savienībā. Šajā gadījumā AUDI šīs investīcijas ieguldīs attīstot EV segmentu.

AUDI atsakās no jauniem iekšdedzes dzinējiem

Pēc visa iepriekš lasītā varētu nodomāt, ka ar 2025.gadu visi AUDI modeļi būs elektriski, jo neviens no dzinējiem neiekļausies EUR0 7 standartos. Tomēr, kā novērojam tad ziņa ir pārprasta, AUDI daļu no esošajiem dzinējiem pielāgos, pārveidos, visticamāk, lai tie kļūtu par hibrīdiem. Jau iepriekš AUDI ir bijuši pāris modeļi ar hibrīda sistēmu, bet noprotams, ka tagad to būs krietni vairāk.
Viens ir skaidrs – priekša mums ir daudz nezināmo. Kādi modeļi ies prom, kādi paliks. Vai mēs līdz 2025.gadam redzēsim vel kādu benzīna kapsētu? Tautā mēļo, ka AUDI varētu atvadīties no iekšdedzes dzinējiem ar jaunās paaudzes AUDI A8, kuram būtu ielikts V10 dzinējs. Jāsaka, ka ideja man patīk, bet nav nekur oficiāli, kas tāds minēts.
Jaunie noteikumi attieksies uz visiem ražotājiem, tāpēc mums esot Eiropas Savienībā, jārēķinās, ka sākot no 2025.gada mums nāksies aprast ar šo jaunievedumu. Ļoti iespējams, ka būs ražotāji, kuri centīsies palikt pie iekšdedzes dzinējiem un iekļausies EURO 7 standartos. Laiks rādīs!
Internetā ir pieejama petīcija, kur iespējams nobalsot pret EURO 7 standartu.




Leave a Reply