Esinieki kļūst par traktoriem?

Benzīngalvas

Jau ar pirmajiem AUDI sport modeļiem – S un RS, esam pieradināti pie jaudīgiem benzīna dzinējiem. Tie kuri vēlējās ekonomiju varēja iegādāties bāzes varianta dīzeļdzinējus vai mazjaudīgus benzīna motorus, iegūstot sev tik ļoti kāroto degvielas ekonomiju.
Benzīngalvām ir tāds teiciens – “Lai dīzeļi paliek traktortehnikai”, kamēr paši braukāja ar jaudīgajiem AUDI S modeļiem. Tomēr jau pavisam drīz benzīngalvām nāksies divreiz padomāt pirms AUDI S pirkuma.

S4 TDI

AUDI S modeļi tiek aprīkoti ar dīzeļdzinējiem

Atklāti jāsaka, ka tikai retais to gaidīja. Dīzeļdzinēju ražošana paliek tikai dārgāka un lēnām ražotāji no dīzeļdzinējiem atsakās vispār, bet AUDI paziņo, ka sporta modeļi tiks ar tādu aprīkoti. Šo faktu pārsteidzošāku padara vēl viena nianse. Visi labi atminas VW grupas Dīzeļgeitu, kad atklājās, ka ilgstoši VW ir krāpies ar izmešu daudzumiem.

Kas šobrīd ir zināms

AUDI ir paziņojis, ka S7, S6, S5, S4 modeļi iegūs 3.0TDI V6 dzinēju ar elektriski darbināmu kompresoru un papildus 48-voltu elektromotoru. Ar šiem diviem jauninājumiem AUDI samazinās degvielas un kaitīgo izmešu apjomu, kā arī samazinās vai likvidēs tautā saukto “AUDI aizturi”. Kas ir slavenā “AUDI aizture”? Tas ir kad Tu taisi kick-down, bet līdz rāvienam paiet pāris sekundes. Praktiski šī aizture ir ļoti aktuāla AUDI dīzeļdzinējiem. AUD S6 TDI Interesanti ir tas, ka praktiski šāds pats setups ir pieejams nesen izziņotajam AUDi SQ5 TDI, bet tam no fermas ir izmukuši divi zirgi! Respektīvi – AUDI S modeļiem 3.0TDI V6 dzinējs ar 349zs, bet SQ5 būs tāds pats dzinējs, tikai ar 347zs. Grūti man teikt vai tā ir drukas kļūda vai tiešām, kāds rūpnīcā ir palaidis kādu trubiņu vaļīgāk.

No šiem auto ātrākais būs AUDI S6 sedans, kas līdz 100kmh ieskriesies maģiskās 5 sekundēs, bet nedaudz smagākie brāļi – S6 Avant un S7 Sportback 5.1 sekundē. Ir gaidāms, ka arī AUDI S8 iegūs šādu pašu 3.0TDI V6 dzinēju, bet CarThrottle paredz, ka jaunajam AUDI S3 tiks četru cilindru 2.0TFSI dzinējs, jo gluži vienkārši zem S3 pārsega ielikt V6 motoru būtu lielāks izaicinājums un esošais 2.0TFSI ir gana labs mazajam AUDi izmēram

Vēlies S modeli ar benzīna dzinēju?

Kamēr Eiropas Savienības Valstis iegūs uzlabotos V6 TDI dzinējus, tikmēr mūsu aizokeāna kaimiņi varēs baudīt patiesos benzīngalvas priekus ar bitturbo 2.9TFSI V6 dzinēju, kas šobrīd ir atrodams RS4 Avant un RS5 Coupe, Sportback modeļos.

Kādi ir iemesli AUDI S modeļu traktorizācijai?

Ja mums būtu finansiāla brīvība, noteikti mēs izvēlētos benzīna dzinējus dīzeļdzinēja vietā, iemesls ir vienkāršais – benzīna dzinējam ir krietni vairāk priekšrocības. Labāka skaņa pie augstākiem apgriezieniem, ziemā ātrāk uzsilst, klusāks, atsaucīgāks gāzes pedālis utt. Praktiski vienīgais dīzeļa plus ir patēriņš! ES ir noteikusi, ka uz 2021.gadu auto izmeši nedrīkst pārsniegt 95g/km, bet uz doto brīdi AUDI S modeļi ar benzīna dzinējiem šos rādītājus krietni pārsniedz, tāpēc ērtākais un vieglākais veids kā šo lietu apiet bija ielikt tur uzlabotu 3.0TDI V6 dzinēju. S7 TDI

Izvilkums

AUDI Sport izvēle pāriet uz TDI dzinējiem nav peļama, ņemot vērā uzlabojumus un esošo problēmu likvidēšanu. Esošie AUDI īpašnieki ar 3.0TDI V6 dzinēju noteikti neko sliktu nevar pateikt, tāpēc turpināt S sērijas ar tik uzticamu dzinēju kā šo, ir tikai loģisks solis. Kaut arī daudziem AUDI faniem šis ir nesaprotams solis un noteikti ir tādi, kuri novērsīsies no AUDI S sērijas, tomēr varam mierināt, ka turpinās eksistēt varenie AUDI RS modeļi! Jāskatās arī no otras puses, skatoties uz degvielas cenām, tad daudziem tieši S sērija kļūs pievilcīgāka viena iemesla dēļ – divi zaķi ar vienu šāvienu, braucējs iegūs ekonomiju un jaudu vienā pirkumā. Cilvēku domas dalās, ko domā Tu?


Pirms kāda laika mums arī bija iespēja izbaudīt RS4 2.9TFSI jaudu Biķernieku trasē.

Leave a Reply