Kādu motoru izvēlēties? 2. daļa.

Tuprināšu savu rakstu par AUDI dzinējiem, šoreiz kārta citiem dīzeļiem – 2.0TDI un 3.0TDI V6.
Pēc pirmās daļas publicēšanas pacēlās liels dūmu mākonis, tiesa tam pamatā nebija uguns. Šeit tiek apkopota virspusēja informācija, bez dziļākas, smalkākas izpētes. Pats neesmu strādājis servisos, bet gan zinu cilvēkus un attēloju pieredzi no dzīves. Nestāstu par sīkām niansēm. Ja vēlaties dzirdēt sīkākas detaļas, tad nebūšu īstais cilvēks kam to jautāt.
Tiks ignorēti komentāri kuri vienkārši noniecina tikai tāpēc, ka viņi tādi ir.

Sāksim ar mazāk jaudīgo 2.0TDI motoru.

Varētu jau sākt ar slaveno VW dīzeļgeitu, kurā tika aklāta programmatūra, kas samazina izmešu daudzumus tajā brīdī, kad TA tiek veikta pārbaude. Atsauktas miljoniem mašīnu, lielas kompensācijas. Galu galā VW reputācija ir strauji nokritusies. Tiesa, šis 2.0TDI motors tika izmantots arī AUDI un Škoda automašīnām.

2.0TDI PD

Uzreiz jāsaka, ka ir vairāki 2.0TDi 4 cilindru motori. Šie konkrēti ir PD – Pumpe Duse motori.
100KW – 132Zs – mazāk izplatīts. (AZV, BMA)
103Kw – 140Zs – populārākais (BKD, BKP, BRE)
125Kw – 170Zs – jaudīgākā versija (BMN, BMR, BRD)

Uzskatu, ka arī šis motors, tāpat kā 2.5TDI v6 ir neveiksmīgs motors. No personīgās pieredzes varu teikt, ka pazīstu divus cilvēkus, kuriem bija 2.0TDI 103Kw versija ar 140zs. Abus draugus vienoja kopīga problēma – plaisas galvā, kā rezultātā pazūd tosols un jaucas kopā ar eļļu.
Diezgan slikts variants, sākot pētīt šo lietu, tad konstatē faktu, ka forumi rūc ar šādu problēmu – plaisa galvā, ko darīt?
Protams, var mainīt galvu, izmaksas 1000 – 1500eur, bez garantijas, ka tas neatkārtosies. Tas pats ar 2.5TDI V6 ar dilstošajām sadalenēm, dari ko gribi, tās dils.
Nav garants, ka katram būs šādas problēmas. Nebūt ne, ir arī tādi, kuri brauc un problēmas nezin. Tas arī priecē, bet zinu, ka nesen tika ielikts viens A3 ar 2.0TDI, kuram galvā ir plaisa!

Nepietiek ar plaisām galvā, nākamā nepatīkamā lieta ir eļļas sūknis, tas mēdz nobrukt (nezinu kā tieši, bet vairs nepilda savu funkciju). Kā rezultātā netiek padota eļļa turbīnai un divi ar vienu šāvienu – maini eļļas sūkni un turbīnu.
Kāds pats ir ieteicis eļļas sūkni mainīt ar katru siksnas maiņu, cits atkal ir iemācījies 1.9TDI PD sūkni sameistarot kopā ar 2.0TDI PD, saka ka strādā labi.

Kad sāc meklēt kādu jaunāku auto – A3, A4, A6, tad ar labāko komplektāciju ir tieši 2.0TDI PD motoriem, bet 1.9TDI PD ir diezgan plika komplektācija. Tad nu beigās, ja gribi labu motoru, tad brauc ar pliku komplektāciju. Šādi pats salīdzināju AUDI A3 un AUDI A4 B7 komplektācijas, 2.0TDI ir visādi, smuki, ar labāko komplektāciju, bet ja pavēro 1.9TDI, tad tur plikums vien ir. Bez ādas salona, parasto stūri u.c.

Atšķirība starp 2.0TDI 103Kw un 125Kw ir turbīna un smidzinātāji, kas ir interesanti – 103Kw versiju nočipojot/parprogrammējot var droši iegūt tos pašus 170zs. To pat iesaka labāk, nekā pirkt 170zs versiju.
Starpcitu, ja runājam par motora čipošanu, tad to droši varam izdarīt kaross-chip.lv.

2.0TDI CR

Motorus ražo no 2007.gada līdz pat 2015.gadam. Ja PD versijai bija problēmas, tad CR versija ir izlabojusi visus netikumus un viss strādā diezgan labi. Protams, kā jau ikviena kustīga detaļa var saplīst un sagādāt galvassāpes.
Vislielākās sāpes sagādās DPF filtri. Ja Jums šāds filtrs aizaug, tad ir tikai pāris varianti ko darīt – viens no tiem ir likt jaunu, izmaksas teju 1000eur.
Vienkāršākajos variantos, to vienkārši izgriež un automašīnas dators tiek pārprogrammēts, lai varētu iziet TA, jaudas zudumu arī nejutīsiet.

Ar tiem DPF arī ir kā koks ar diviem galiem. Iesaka braukt garākus ceļa gabalus, tad šo problēmu neizjūt, kā arī izmanto tikai augstākās kvalitātes degvielu.
Šim filtram piemīt opcija, ka tas pats sevi izdedzina, bet tas notiek Tev īsti nezinot, iespējams, kādām mašīnām ir signāls, kad tas notiek.
Lielākā problēma ir brīdī, kad pabraucot nedaudz – īsus gabalus, DPF filtrs nav sevi iztīrijis, bet automašīna tiek noslāpēta. DPF filtrs sevi tīra tad, kad automašīna ir sasniegusi darba temperatūru.
Līdzīgi kā ar turbīnu, ja tu visu laiku brauc ar augstiem apgriezieniem(ieslēgtu turbīnu), tad apstājoties nedrīkst to uzreiz slēgt ārā, jo tas ir viegls veids kā nobeigt turbīnu.

Kā jau iepriekš minēju, tad agrāk tieši šim 2.0TDI CR bija problēma ar izmešu apjomu, jeb dīzeļgeita. Tagad tas ir novērst ar programmatūru.

3.0TDI V6

Pirmais ko gribas izdarīt ir salīdzināt 2.5TDI V6 un 3.0TDI V6. Ja Jums ir izvēle starp šiem diviem motoriem, tad galvu nelaužam un ņemam 3.0TDI.
Kas ir galvenais – degvielas patēriņš, tad starp šiem diviem motoriem patēriņš ir līdzīgs, protams, mazāks ir 2.5TDI, bet ja paskatās no citas puses, tad 3.0TDI ir jaudīgāks, izturīgāks.
Respektīvi, paņemot 3.0TDI motoru Jūs iegūsiet lielāku jaudu, atsaucīgāku gāzes pedāli. Pietam, izvairīsities no 2.5TDI problēmām.

Viena no biežāk sastopamajām lietām ir 3.0TDI motori ar lielu nobraukumu. Resurss motoram ir liels, bet laicīgi jāmaina motora komponentes, piemēram, sprauslas.
Interesantais fakts, ka arī 3.0TDI motori tika emisijas skandālā, bet tur visu atrisināja nedaudz saudzīgākā ceļā, bet tāpat VW grupa samaksāja ASV teju 200miljonus ASV dolārus par pārkāpumu.

Iepriekš minēju par sprauslām. Tieši šī ir tā komponente, kura ir visbiežāk jāmaina nopērkot jaunu-lietotu 3.0TDi V6.
Te atkal ir joks cik tas viss maksā.
Protams, var pirkt lietotas sprauslas, kas ir lētāk, bet kaķis maisā, ja vienīgi neliec uz stenda pārbaudīt.
Tad ir iespēja iegādāties rūpnīcas atjaunotas sprauslas, kas ir lētāk kā pilnīgi jaunas.
Pēdējā iespēja ir iegādāties pilnīgi jaunas sprauslas, dārgs prieks, bet zini, ka savus 200 000km ies.

Ja skatāmies cenas, tad nemācēšu teikt cik lietotas maksā, bet restaurētas svārstās ap 1000eur, savukārt jaunas 1500-2000eur.
Šo es arī gribētu saukt par lielāko 3.0TDI V6 problēmu.

 

Atgādinu, ka informācija nav pilnīga un ir tikai virspusēja.
Pieminēju tikai galvenās un lielākās motoru problēmas, protams, katram mēdz gadīties citas likstas.

Ja ir kādi jautājumi vai problēmas varu ieteikt divus labus servisus:

  • Smile Garage
  • Kaross-Chip

Tiekamies nākamajos postos!

 

11 comments

  1. Braucu LV jau 2 gadus ar 3.0TDI V6 BKN ( vājākā versija 🙁 ). Atradu Vācijā un atdzinu šurp, pulkstenī ~ 240k, kas arī servisa grāmatā un pēc VIN pārbaudēm atbilst reālajam.

  2. Kā raksti ir ok, bet nepieciešama konkrētāka informācija vai fakti.
    Kaut vai pa to 2.0 PD, pats eļļas sūknis nemirs, mirst viņa piedziņas 6-kante, kura tiek aprauta. Līdz ar to ne tikai turbīnai nepadod eļļu, bet gan visai motora augšai. Līdz ar to dilst galva un viss pārējais.
    Domāju, ka internetā ir daudz info kur var pasmelties un rakstu papildināt.
    Jo no pašreizējās info grūti kaut ko izsecināt.
    Veiksmi.

  3. Iesaku ļoti pārskatīt kādus servisus iesakāt saviem lasītājiem.
    Saprotu, ka šis ir reklāmraksts, tomēr kaut kādai kritikai ir jābūt.

    Manā gadījumā, ja par Smile garage neko nezinu, izmēģināt arī nevēlēšos, jo ar Kaross-chip atsauksmes man ir ļoti sliktas. Pēc viņu apmeklējuma man nācās veikt ļoti nopietnu dzinēja remontu, kur pēc tam pietiekoši daudzi aptaujātie speciālisti norādīja, ka tā esot tieši čipotāja vaina. Darbu nācās pārtaisīt, bet pats Edgars Kaross rupji sakot, pasūtīja mani dažas mājas tālāk.

    Izvēlējos to kantori pēc paziņas ieteikuma, tomēr, pēc tam lasot kopējās atsauksmes internetā, nonācu pie secinājuma, ka es neesmu vienīgais, kurš ir saskāries ar līdzīgām problēmām.

    Sirsnībā, Romis

  4. Man ar Kaross-Chip ir bijušas ļoti lielas problēmas. Atsauksmes par Kaross ir sliktas!
    Automašīnai parādījās DPF problēma.,,
    Apzvanīju kantorus, Karosā piestāstīja pilnas ausis un aizbraucu pie viņiem.
    Gribēja pierunāt arī nočipot, bet tā kā uz to brīdi nebija naudas, labi ka izvēlējos to nedarīt.
    DPF filtru izgrieza, izprogrammēja, kādu laiku braucu un neliokos ne zinis.
    Tad atnāca laiks Tehniskajai apskatei un izgāza par dūmainību. Gāzēja rezies 6 un nekas nepalika labāk.
    Nepārprotiet, es neesmu sēņotājs ar piekvēpušiem rezonatoriem, pedālis grīdā ir regulāri un ātrumi arī nav mazi.
    Aizbraucu pie Kaross, atrada ka it kā EGR vārts ir vainīgs. Izprogrammēja.
    Skatē atkal tas pats, pat nedaudz augstākas atgāzes kā iepriekš.
    Te jau iestājās dusmas – vai tad nevarēja uzreiz uz vietas pārbaudīt un meklēt kur vēl ir problēma.
    Aizbraucu atkal, atkal pilna cena par pārbaudēm. Pateica ka sprauslas esot beigtas un vispār motors izdilis, lai bez maz vai tirgoju nost.
    Škrobe baigā, bet padomāju, aizbraucu pie viena motorista, tas paklausījās, pamērīja kompresiju, saka ka nav tik slikti.
    Aizbraucu uz vēl vienu rekomendēto servisu. Tur arī saka, ka dūmot nevajadzētu, viss ir labi.
    Tad vēlreiz sāku apzvanīt čipotājus un interesēties.
    Divi pateica, ka bieži risina problēmas pēc citiem un varēšot palīdzēt. Uz Jelgavu no Berģiem patālu, izvēlējos Rīgu.
    Aizbraucu, pārbaudīja auto, apskatījās kā DPF atslēgts un pēc 10min nosauca cenu (kas bija zemāka par kaross), lai visu savestu kārtībā. Es protams pārjautāju par garantijām un viss ok – ir ar ko nomērīt, sertificēta iekārta, kas mani uzreiz pārliecināja.
    Sarunātajā laikā atbraucu, visu sadarīja, vadības bloku saprogrammēja un nomērīja atgāzes.
    Ja pirms tam bija 2.6, tad pēc šī darba viss kārtībā – 0.45.
    Vienkārši perfekti, nekādu problēmu ar dzinēju vai sprauslām, tikai nepareizi atslēgts DPF.
    Tāds lūk ir Kaross, daudz kur reklamējās, bet par kvalitāti un palīdzēšanu klientiem problēmas gadījumā nedomā.

    Auto bija Audi A4 B7 2.0TDI PD 125kW 170ZS. 2008. gads.

Leave a Reply