Kas īsti ir AUDI 80 Competition?

Pirms kāda laika rakstījām par AUDI RS2 un tas izraisīja milzu interesi. Tāpēc loģiski būtu paturpināt tēmu un uzrakstīt par to, kas tad īsti ir AUDI 80 Competiton

Priekšvēsture

1984. gadā tika izveidotas DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) sacensības, kuras ātri ieguva ļoti lielu popularitāti. Gandrīz kā 24 stundu Le Mans (24 Heures du Mans), arī DTM notika ļoti sīva cīņa starp lielākajiem autorūpniecības grandiem, BMW, Mercedes. Praktiski tā bija sava veida rēķinu kārtošana sacīkšu trasē. Ilgu laiku par pjedestālu cīnijās BMW M3 un Mercedes 190E Cosworth sedans, līdz 1990. gadā ieradās jaudīgais AUDI V8. Kopš tā brīža AUDI DTM sacensībās bija līderis, par spīti visādiem sodiem ko tas saņēma. Nākamajās sezonās BMW un Mercedes veica lielāku spiedienu uz DTM organizatoriem, lai tie liek lielākus sodus AUDI V8 komandai par automašīnas svara pārkāpumiem.
Turpmākajos gados DTM tika mainīta tehniskā specifikācija ar kādiem dzinējiem var ņemt dalību sacensībās un tad AUDI sāka izstrādāt AUDI 80 B4 sacīkšu auto – Competiton. Īsā versija.

AUDI V8

AUDI 80 Competiton

Ja mēs neiedziļinātos sīkumos, tad varētu vienkārši pateikt, ka Competition ir nekas vairāk par AUDI 80 B4 tikai ar pilnpiedziņu un 2.0DOHC dzinēju. Dēļ tā vien, ka automašīnu saražoja vien 2500 eksemplāros, tā kļuva par lielu retumu un kolekcionāru mērķi, gluži tāpat kā AUDI RS2. Patiesībā Competition tika ražots tikai dēļ niansēm, lai AUDI varētu piedalīties motošosejas sacensībās.
Tautas valodā sauktā kompetīcija saņēma uzlabotāku 2.0 benzīna dzinēju ar 140zs, priekšējo un aizmugurējo bamperi no AUDI S2, kā arī AUDI 80 V6 priekšējos lukturus (pilnos), protams, bremžu sistēma ir cita, ja salīdzinām ar parastu AUDI 80.

AUDI 80 Competition

Mūsdienas

Latvijā pazīstu četrus vai piecus AUDI 80 B4 Competition īpašniekus, ja nemaldos tad tikai viens no tiem ir saglabājis savu vēsturisko vērtību, jo auto nav modificēts agregātiem kādiem tās nav nācis no rūpnīcas. Vairums no īpašniekiem visbiežāk likvidē tieši 2.0DOHC dzinēju, jo tas patērē daudz degvielas, bet jaudas nav atbilstoša patēriņam. Visbiežāk kompetīcijas ir traktorizētas ar 1.9TDI vai 2.5TDI AEL dzinējiem, bet ir arī citi, kuri ielikuši 1.8T dzinējus. Protams, ja auto nav rūpnīcas orģinalitāte, tad tā patiesā Competition vērtība pazūd. Ņemot vērā, ka Eiropā bija saražotas kādas 2500 vienības, tad esmu patīkami pārsteigts par lielo apjomu kāds ir bijis Latvijā.


Neaizmirsti iesūtīt arī sava AUDI bildi mūsu kalendāram! Sīkāk – Spied TE

Leave a Reply