Nākamās paaudzes R8 – elektrisks?

Vienīgais AUDI superauto R8 šobrīd atrodas lielu pārmaiņu priekšā. Viens ir skaidrs, jaunais R8 būs pilnībā elektrisks. Nāksies atteikties no jaudīgā V10 dzinēja un AUDI dosies dabai draudzīgā virzienā

Jau pāris gadus sekojot līdzi jaunumiem var novērot interesantu parādību. Informācija par to, kas sagaida superauto R8 tiek mainītas uz visām debespusēm. Sākot jau ar to, ka R8 kā modelis tiks likvidēts un būvēts jauns aizstājējs ar citu domu. Atkal vēlāk nāk jauna informācija, ka tomēr modelis R8 būs, bet tiks atņemts V10 dzinējs un tā vietā ievietoti trīs elektromotori.
Tad kādas ir jaunākās ziņas?

Audi PB 18 e-tron

Nākamās paaudzes AUDI R8 projekta apzīmējums (Audi PB 18 e-tron), neoficiāla informācija liecina, ka elektriskais superauto saņems trīs elektromotorus, ja salīdzinājumam ar SUV AUDi E-tron, tiem ir divi elektromotori. Trīs elektriskie dzinēji kopēji attīstītu ap 650zs, darbību nodrošinātu milzīga 95kWh baterija, nodrošinot līdz pat 480km nobraukumu ar vienu uzlādi. Auto pat varētu būt aprīkots ar bezvadu uzlādes iespējām. Elektrifikācija palīdzētu salīdzinoši viegli pacelt trešās paaudzes R8 jaudu, bet radot citu problēmu – auto svars. Pagaidām neatrisinātā problēma ir ar bateriju svaru, jo jaudīgāka baterija, jo lielāks svars,tas atkal samazina maksimālo nobraukumu ar vienu uzlādi.
Kā arī sporta auto fani sūkstēsies par jaudīgā auto rūkoņu, jo tādas vienkārši nebūs. To šobrīd dažādi ražotāji apiet ar salonā iebūvētiem skaļruņiem, kuri simulē motora skaņu.

Tomēr AUDI Sport nometnē nav vienprātības, izskanējusi informācija, ka tomēr cenšas panāk, lai 3. paaudzes R8 būtu ar V10 dzinēju, bet problēmu rada ES emisijas regulas. Pat, ja tomēr izvēlētos likt V10 dzinēju, tas noteikti būtu hibrīda tipa ar mazu elektromotoru, lai vismaz kaut kā samazinātu izmešus.

Runājot par skaņu, AUDI Sport vadītājs (Oliver Hoffman) atzīst, ka šobrīd cītīgi strādā pie specifiskas elektriska auto skaņas izveides. Protams, var uztaisīt tādu paši sintētisko skaņu kā parastiem V10 dzinējiem, bet tas nav pareizais virziens. Nākotnes vīzija ir tāda, ka katram ražotājam būs sava specifiska izveidota elektriskā auto skaņa.
Zemāk pievienotajā video var aptuveni sadzirdēt nākotnes sporta auto skaņu. Tiesa jaunākajās ziņās runā, ka 99% R8 būs elektrisks ar to domāju – pilnīgi elektrisks.

AUDI RS e-tron

Lai izveidotu AUDI R8 aizstājēju AUDI vēlas sadarboties ar Horvātijas uzņēmumu Rimac, lai ražotu baterijas priekš superauto, jo konkrētajam uzņēmumam ir liela pieredze EA(elektrisku automašīnu) ražošanā.
Rimac jau šobrīd sadarbojas ar VAG grupā ietilpstošo Porsche palīdzot izveidot Taycan modeli. Kā arī uzņēmums plāno sadarboties ar Lamorghini un iespējams arī ar Buggati.
Baumo, ka jaunais R8 debitēs 2023. vai 2024. gadā un to dēvēs par AUDI RS e-tron,/p>

Jāgaida atbilstoša tehnoloģija

AUDI R8 pārstāvis (Anthony Garbis) atzina, ka tas varētu prasīt laiku, līdz brīdim, kad EA baterijas attīstīsies, lai varētu izveidot veiksmīgu elektrisku superauto. Baterija ir viens no galvenajiem izmaksu avotiem, kas saistīts ar elektroauto ražošanu, ja ņem vērā superauto prasības, tad izmaksas iet kosmosā. Iespējams tas ir iemesls, kāpēc AUDI vēlas sadarboties ar Rimac, jo uzņēmumam ir nepieciešamā pieredze, lai izveidotu veiksmīgu superauto.


Noteikti, ka informācija vēl mainīsies. Esam arī iepriekš piedzīvojuši, ka baumas nepiepildās. Tiesa ir ļoti interesanti, kas tad galu galā notiks ar AUDI R8.


Piesakies AUDI Latvija biedru kartei! Vairāk par 15 sadarbības partneriem, labs gan pašam, gan auto.

Lai saņemtu “AUDI Latvija” biedra karti ir jāaizpilda pieteikuma anketa
Pieteikuma anketa

Leave a Reply