Rumbulas problēma

Rumbulas lidlauks, tā ir maģiska vieta kur satiekas auto entuziasti, lai pārbaudītu sava auto ātrumu uz citu entuziastu fona. Viss liekas forši, bet līdz brīdim



Rumbulas lidlauks

Tiešām, maģiska vieta, pat varētu teikt leģendāra, pirms 10 gadiem, kad man pat nebija tiesību vadīt automašīnu, jau biju dzirdējis par mītiem pilno bijušā lidlauka skreiceļu. Man nav precīzas informācijas par to, kad sākās Rumbulas lidlauka ziedu laiki, bet zinu, ka agrāk krutākais autiņš tur bija Opel Cadet vai Ford Sierra. Jaudīgākie auto bija tie, kuriem īpašnieki mācēja iejaukties karburatorā un uztaisīt akmens laikmeta čiptuningu. Vienkāršākiem vārdiem sakot, agrāk tur skrējās automašīnas ar rūpnīcas jaudu.
Tehnoloģijām attīstoties parādījās pirmie turbo motora čiptuningi un braucieni kļuva nedaudz interesantāki. Šobrīd ir pienācis tas laiks, kad liela daļa no Rumbulā esošajiem auto ir veiktas mazākas vai lielākas motora modifikācijas un blakus nostājušais 1.9TDI ar rūpnīcas 90zs var noskriet BMW ar 200+zs. Tas padara atrašanos lidlaukā interesantāku, jo nekad nezini, kas tam lācītim ir vēderā.


Kā jebkurā pasākumā, tam ir savi noteikumi, kurus lielākā mērā visi ievēro – pēc skrējiena ieslēdzam avārijas gaismas, apgriežamies pretējā virzienā un gar maliņu dodamies atpakaļ. Gar sāniem atrodas cilvēku pūļi, kuri agrāk ievēroja drošāku distanci no skrējējiem. Salīdzinoši droši, pareizi? Interesanti ir arī tas, ka pasākumu neviens neorganizē, bet visi zina, ka katru piektdienas un sestdienas vakaru tur kaut kas būs. Praktiski to varētu dēvēt par labi ieeļotu mehānismu kurā katrs saprot savus pienākumus

Rumublas lidlauka problēma

Viss nav tik skaisti kā es to iepriekš aprakstīju. Mazākā problēma ir lidlauka stāvoklis, praktiski kā to pameta padomju karaspēks, tur nav nekas darīts, lai uzlabotu seguma stāvokli. Es labprāt katru dienu braucu pa A.Čaka ielu nekā izvēlos doties uz lidlauku, jo bez riteņiem ir salīdzinoši viegli tur palikt. Rumbulas veterāni apgalvo, ka sākumā bija tīri patīkami skrieties. Tagad ar katru pavasari situācija pasliktinās. Tomēr, tas entuziastus neaptur.


Hokejs bez alus ir daiļslidošana, to mēs zinām, bet izrādās, ka Rumbula bez stiprinošiem dzērieniem arī nav “Tā Rumbula”. Ņemot vērā, ka pasākumam nav organizatora, tad nav arī kurš pieskata skatītājus. Notiek regulāra “Dzer&Brauc” sistēma, līdz ar ko notiek arī daži mazāki vai lielāki negadījumi, tikpat regulāri tiek nodotas automašīnas personām, kurām nav vadītāja apliecības. Ilgtermiņā nekas labs arī tur nevar sanākt.

Es neapgalvoju, ka visi, kuri atrodas Lidlauka teritorijā ir reibuma stāvoklī, bet acīmredzamo noliegt nevar. Kā arī cilvēku pūļi arvien vairāk atgādina skatītājus no Rally Group B, kur tie atradās uz trases līdz pat pēdējām sekundēm pirms vietu šķērso automašīna. Arī tas neliecina par neko labu. Vēl droši var pieminēt tos indivīdus, kuriem ir īpašāka vēlme izrādīties apkārtējiem nekā citiem. Dzirdēti gadījumi, kad noliec automašīnu rindā pie pārējiem, bet kāds kurš vēlas parādīt kā māk griezt saulītes iebrauc blakus stāvošajos auto.




Patiesībā neuzskatu par Rumbulas lidlauku tik negatīvu vietu, kā daudzi to iekrāso. Tomēr laiku pa laikam uzrodas augstāk minētie indivīdi, kuri sabojā vakaru un palīdz Rumbulai kārtējo reizi nokļūt delfos. Ja, tiek ievēroti “iekšējie” noteikumi un a/m vadītāji neatrodas zem promilēm, tad viss nav tik traki.

Daudzi pat neaizdomājas, ka daudz citu alternatīvu vietu Rumbulas lidlaukam nav. Biķernieku trasi noīrēt un nolaist tvaiku ir pārāk dārgi. Trase 333 laiku pa laikam taisa trases dienas, kur var pārbaudīt veiklību trasē, ko arī cilvēki aktīvi izmanto. Senāk Biķerniekos tika rīkotas DragRace sacensības, bet man nezināmo apsvērumu dēļ organizators to pārstāja darīt. Ļoti iespējams, ka pieprasījums tomēr nebija tāds.

Rumbulas sliktā slava

Ikviens var google pameklēt avārijas Rumbulas lidlaukā, to ir daudz un bieži vien ar smagām sekām. Jāsaprot arī, ka ne visas avārijas ir atrodamas internetā. Pēc viena smagāka atgadījuma, kad skrējiena vidū izbrauca automašīna, kuras vadītājs/a nepamanīja divus sportistus notika smaga avārija. Pēc avārijas Rumbulas aktivitātes pieklusa, jo vietu regulāri apsekoja CP un izrakstīja soda kvītis par ātruma pārkāpšanu. Tomēr, laikam ejot lietas tiek aizmirstas un upe ievirzas iepriekšējā gultnē.

Ar Rumbulas lidlauku ir interesanti,jo viss skrejceļš ir sadalīts vairākos īpašumos un tikai maza daļa pieder Rīgas Domei, līdz ar to nekādi labiekārtošanas darbi tur nenotiek. Kā arī, kad pēdējo reizi jautāju, tad uz Rumbulas lidlauku RD nekādu plānu nebija. Pārsvarā tieši skriešanās notiek lidlauka teritorijā, kas pieder dažādām juridiskām un privātām personām.

Nobeigumā

Saprotu abas puses, tos kuri neatbalsta Rumbulas lidlauka aktivitātes, kā arī tos kuri uzskata, ka tur nekā slikta nav. Tik tiešām, ja visi ievēro noteikumus, tad problēmām nevajadzētu būt. Tomēr pieredze rāda pretējo. Labāk, lai šie karstgalvji skrienas nosacīti savā vidē, nekā lien uz koplietošanas ceļiem, kur sekas var būt krietni vien sliktākas.



Leave a Reply