Daudzi no AUDI Latvija fanu lapas sevi dēvē par AUDI faniem, bet daļa nemaz nenojauš, kā tad AUDI ir izveidojies un ko simbolizē šie četri gredzeni.
vienu dienu dzirdēju, ka AUDIstus sauc par gredzenu pavēlniekiem, tas man šķita tik smieklīgi. Bet nē, šie gredzeni nenorāda to, ka esam kāda pavēlnieki, bet gan ko citu.
AUDI var lepoties gan ar ļoti gaumīgām automašīnām, gan arī ar zvēriem, kā R8 un RS7. Nevar nemaz nepieminēt, ka AUDI bija tie, kas ieviesta un patentēja Quattro sistēmu, jeb pilnpiedziņu.
Kā izveidojās nosaukums “AUDI”?
Viss sākās diezgan sen, domāju ka vairums no mums pat nebija piedzimuši un tas ir datējams ar 1900.gadu. Cilvēks vārdā Augusts un uzvārdā Horch dibināja savu pirmo uzņēmumu. To veidoja kopā ar domubiedriem. Uzņēmuma nosaukums bija Horch & Cie. Laikam ejot, Horch nespēja sastrādāties ar saviem kolēģiem un nolēma pamest uzņēmumu. Bezdarbnieku statusu nebaudīja ilgi, jo praktiski uzreiz nodibināja pats savu uzņēmumu – “August Horch Automobilwerke GmbH”, nedienas turpinājās un A.Horch atklāja, ka “Horch” vārds jau ir aizņemts un to sargā patents – autortiesības, kuras piederēja viņa pirmajam uzņēmumam. Tā vietā Augusts izdomāja šo vārdu tulkot.
Ja tulkojam uz vācu valodu, tad Horch nozīmē – dzirdēt un vārds dzirdēt latīniski ir AUDI. Varam teikt, ka AUDI uzņēmuma pirmsākumi varētu būt meklējami ap 1910.gadu. Tad nu galu galā uzņēmums sāka nostiprināt savas pozīcijas tirgū ar nosaukumu “Audi Automobilwerke”. Malacis!
AUDI apvienojas un izveido AUTO Union grupā
1932.gadā A.Horch pirmais uzņēmums parakstīja vienošanos ar AUDI un diviem citiem uzņēmumiem, lai kopīgi izveidotu kaut ko lielāku. To lielo sauc AUTO Union. Ja mēs pacenšamies lativskot šo nosaukumu, tad sanāktu kaut kas līdzīgs AUTO apvienībai/grupai.
Un te izpeld esošais AUDI logo – četri gredzeni. Tajā laikā četri gredzeni simbolizēja šo uzņēmumu grupu, mūsdienās pastāv arī citi varianti ko nozīmē šie gredzeni.
Pateicoties šo četru uzņēmumu apvienošanai, tā kļuva par 2. lielāku automašīnu ražotāju, varam divas reizes minēt kura tad bija 1.?
Horch uzņēmums ražoja luksus klases automašīnas, bet AUDI jau vidējās klases automobīļus. Pārējās divas izstrādāja jau zemākam cilvēku segmentam domātas mašīnas.
Ak jā, 1, vietā bija plaši pazīstamais Mercedes-Benz.
Dažādas lietas no AUDI vēstures
Domāju, ka daudzi no mums ir redzējuši crash-testus, kur ar slow-motion kamerām nofilmē, kā tas izskatās. Iekšā sēž manekens un apkārt automašīnai visādi sensori. Tajā laikā AUTO Union piegāja visam diezgan radoši. Palielinoties automašīnu skaitam uz ceļa, par problēmu kļuva auto avārijas un lielo upuru skaits, sāka domāt vairāk par drošību. Kā AUDI nodemonstrēja sava auto izturību?
Kraujas lejā sapulcēja skatītājus un vienkārši noripināja pa kalna nogāzi testa automašīnu. Protams, mašīna sadauzīta, bet motors vel strādā un cilvēki varētu būt izdzīvojuši. Diezgan iespaidīgi priekš tiem laikiem.
Gluži kā aukstā kara laikā divi lielākie sancenši bija ASV un PSRS, tad 1930. gados tādi bija AUTO Union un Mercedes. Bieži sacentās par to kurš pirmais izdarīs dažādas lietas. Kā arī mūsdienās, tā arī senākos laikos visi mīlēja mērīties ar ātrumiem. Tad nu pienāca kāda diena, 1932.gadā kad uz taisnes stājās AUTO Union un Mercedes ražojumi.
AUTO Union Type C, pirmais auto kuram motoru novietoja aizmugurē. Tam bija V16 motors ar teju 560zs, diezgan iespaidīgi.
AUDI braucējs uzstādīja rekordu 431km.h, nākamajā braucienā to pārspēja Mercedes braucējs.
Priekšā bija vel viens brauciens. Iespējams AUDI ātruma rekordu būtu pārspējis, bet sānvēja dēļ vadītājs zaudēja kontroli pār Type C un notika traģēdija.
Cik mēs atceramies no vēstures, tad 2PPK zaudēja Hitleriskā Vācija un to sadalīja divās daļās – Rietumvācija un Austrumvācija. Austrumos kurus kontrolēja PSRS, tika pazaudētas galvenās AUTO Union rūpnīcas un ražošana apstājās. Neilgi pirms kara beigām AUTO Union vadība devās uz Ingloštati.
Kopš tā brīža Ingloštatē ir galvenā AUDI bāze.
Šajā pilsētā 1949.gadā tika nodibināts AUTO Union GmbH.
1950. gada beigās Daimler-Benz ieguva pilnu kontroli pār AUTO Union, tālāk jau 1964. gadā Daimler-Benz vietā nāca Volswagen grupa.
Kad 1969.gadā VW grupa pārņēma savā pārziņā citu uzņēmumu – “NSU Motorenwerke”, notika kārtējā apvienošanās kura gala rezultātā tika izveidots uzņēmums ar nosaukumu – “Audi NSU Auto Union”
Kā piedzima Quattro?
Bieži vien cilvēkiem dzirdot nosaukumu AUDI, tie uzriez domā par quattro. No vienas puses pareizi, no otras – quattro ir tikai auto komplektācijas sastāvdaļa. Jāatzīst, tie kuri izmēģināja quattro priekšrocības un auto vadāmību, tie AUDI bez Quattro iespejam nevēlas,
Sākumā šī sistēma tika izmantota tikai smagajām automašīnām un bezceļa džipiem.
Tad kādam ģēnijam (nezinu kuram, bet lai Dievs viņu svētī) radās doma quattro sistēmu ielikt ielas mašīnās. 1980.gadā Ženēvas AUTO izstādē tika demonstrēta pirmā AUDI Quattro divdruvju kupejas izskatā. Tas bija apvērsums auto industrijā!
Tas bija sākums kam lielākam, ar laiku quattro iespējas tika liktas arī citiem AUDI modeļiem.
Mūsdienās quattro sistēmu regulē elektronika un daudzi kuri baudījuši 80-90.gadu AUDI quattro iespējas, saka ka mūsdienu versijās quattro vairs nav tas pats. Personīgi nemāku teikt, bet jāatzīst – quattro ir fantastisks!
Galu galā 1985.gadā “Audi NSU Auto Union” tika mainīts nosaukums uz AUDI! Tā tas arī palicis līdz 2016.gada 22.decembrim.
Tas nu ir stāsts par AUDI, protams, aiz kadra palika daudz dažādu detaļu, domāju lielākie entuziasti zinās pastāstīt vairāk!
Labs raksts