2.5TFSI motoram ir nākotne!

Maģiskie pieci cilindri

Ikviens kārtīgs AUDI cilvēks zinās, kāds spēks piemīt R5 (inline 5) motoriem – pat tiem dzinējiem, kas saražoti 20 un vairāk gadus atpakaļ vēl joprojām ripo pa mūsu ielām. Slavenais AUDI Quattro ticis ražots ar 2.1 piecu cilindru motoru, kā arī vēlāk ticis uzlabots uz 2.2t. Lai arī šie dzinēji ir veci, itkā nokalpojuši savu, bet dotajā brīdī šie motori ir uz izķeršanu!

1987.gadā tika izmēģināta šī motora 1000zs modifikācija, bet tā arī “B Grupas” rallijā tas netika izmēģināts, jo rallijs tika slēgts. Tomēr šis sava veida rekords tika labots, kad priekš Drag race sacensībām tika stipri modificēts 2.2t dzinējs un tā jauda sasniedza 1megavatu, jeb 1340zs.
Praktiski 21. gadsimta sākumā VAG grupa AUDI atstāja bez ievērojama R5 dzinēja, bet intensīvi pārgāja uz 2.5TDI, bet jau kā V6. Tomēr 2003. gadā VW Touareg tika dota dvēsele ar 2.5TDI R5, bet palasot internetā atsauksmes, tad nevarētu to dēvēt par ļoti veiksmīgu dzinēju. Nemaz nerunāsim par 2.5TDI V6 dzinējiem. Dotajā brīdī ielās kvēpo viens no slavenākajiem R5 dīzeļdzinējiem 2.5TDI, kas atrodams pārsvarā AUDI A100 C4 un AUDi A6 C4, tiesa arī pāris Volvo ražotajos modeļos tika ievietots šāds AUDI dzinējs. 2.1 un 2.2t benzīna dzinējus jāmeklē ar uguni, bet ir vēl nepieminētais 2.3L dvēselīte. Viena no problēmām, kāpēc šis dzinējs nav tik ļoti iemīļots ir tā, ka mūsdienās ir maz cilvēku, kuri spēj to pareizi saregulēt.

S4C4

2.5TFSI

Deviņus gadus pēc kārtas AUDI sport komandas izveidotais 2.5TFSI motors ir saņēmis balvu kā “Labākais dzinējs kategorijā no 2L – 2.5L”, kas ar saviem 294kw (400zs) to padara par jaudīgāko 2.5L dzinēju tirgū. AUDI Sport komandas galva Olivers Hoffmans (Oliver Hoffman) atzina, ka par spīti Eiropas Savienības pieaugošajām prasībām pret emisijas regulām, dzinējs tiks ražots vismaz turpmākos 10 gadus. Pastāv iespēja, ka 2.5tfsi dzinēju nāksies aprīkot ar papildus 12v vai 48v elektrodzinējiem, samazinot patēriņu kā arī videi kaitīgos izmešus.

Šobrīd 2.5TFSI dzinēju sastapt var AUDI RS3, RSQ3 un AUDI TTRS. Dzinēja uzvaras gājiens sākās ar 2009.gada AUDI TT RS, kurā 2.5TFSI dzinējs attīstīja maģiskos 340zs. Trīs gadus vēlāk – 2012.gadā Ženēvas auto izstādē tika prezentēts AUDi TT RS Plus ar uzlabotu 2.5TFSI dzinēju, kas nedaudz Uzkačājis muskuļus attīstīja 360zs. Laikam ritot piecu cilindru dzinējs tika ievietots AUDI RS3 Sportback versijā ar jau 367zs. Jaunākajā dzinēja versijā tas attīsta 400zs ar 480nm.

tfsi

Leave a Reply