7. jūlijā, Audi prezentēja Q4 Sportback e-tron konceptauto – kompaktklases elektrisko SUV kupeju. Pērn Audi Ženēvas starptautiskās autoizstādes apmeklētājiem demonstrēja pirmo Audi kompaktklases elektrisko SUV Audi Q4 e-tron konceptauto. Tehniskā ziņā abi modeļi ir identiski, taču pēc formas tiem katram ir savas neatkārtojamas īpašības. Jaunā SUV kupeja ražošanā nonāks 2021. gadā.
Aptuveni gadu pirms automobiļu piegādes uzsākšanas potenciālie Q4 klienti var izvēlēties, kurai modeļa versijai viņi dotu priekšroku – klasiskai SUV daudzpusībai un izturībai vai kupejas dinamiskajai elegancei. Abu Q4 modeļu izmēri ir teju identiski – 4,6 metrus garais un 1,6 metru augstais Sportback ir par vienu centimetru garāks un zemāks par Q4 e-tron konceptauto. Q4 modeļi ir identiski platuma un garenbāzes ziņā, kas ir attiecīgi 1,9 un 2,77 metri.
Abiem konceptauto ir arī identiska augstākās klases piedziņas tehnoloģija. Divi elektromotori Q4 e-tron un Q4 Sportback e-tron konceptauto mobilizē 225 kW sistēmas jaudu. Kā Audi modeļos ierasts, arī šiem modeļiem ir quattro pilnpiedziņa. Pateicoties lieliskai saķerei, abi Q4 modeļi no 0 līdz 100 km/h ieskrienas nieka 6,3 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots pie 180 km/h.
Lielais akumulators ar 82 kWh ietilpību aizņem gandrīz visu automobiļa grīdu. Nobraukšanas distance WLTP ciklā pārsniedz 450 kilometrus, tādējādi uzstādot jaunu latiņu kompaktklases elektrisko automobiļu vidū. Savukārt Q4 e-tron ar aizmugurējo riteņu piedziņu piedāvās nobraukšanas distanci pat virs 500 kilometriem. Q4 e-tron konceptauto tehnoloģiju nodrošina modulārā automobiļu platforma MEB, kas nākotnē tiks integrēta vairākos Volkswagen Group ražotajos elektriskajos automobiļos, sākot no kompaktklases un beidzot ar vidēja izmēra klases automobiļiem. Ar Audi Q4 Sportback e-tron konceptauto zīmols demonstrē jau septīto sērijveidā ražoto elektroautomobili.
Pievilcīga forma: eksterjers
Jaunā Sportback aizmugurē ir izsmalcināts un dinamisks izliekums – jumta līnija pāriet ieslīpās aizmugures statnēs un noslēdzas horizontālajā spoilerī loga apakšējā malā. Tādējādi Audi Q4 Sportback e-tron virsbūve šķiet garāka, nekā Q4 e-tron konceptauto. Raugoties uz automobili no priekšpuses, Singleframe radiatora reste ar zīmola logo identificē Q4 Sportback e-tron konceptauto kā Audi. Tāpat kā pirmajam sērijveidā ražotajam elektroautomobilim Audi e-tron, arī jaunajam konceptauto ir strukturēta slēgta virsma, ko ietver plašs, gandrīz statenisks astoņstūru rāmis ierastās radiatora restes vietā. Q4 e-tron izteiksmīgie riteņu spārni arī ir klasiska Audi dizaina īpašība, kas izcēlusi zīmolu jau kopš leģendārā quattro modeļa 1980. gadā, savukārt 22 collu lielie diski akcentē jaunākā modeļa piederību Audi saimei.
Interjers un ilgtspēja
Ar tā iespaidīgajiem izmēriem Audi Q4 Sportback e-tron konceptauto ieņem pozīciju kompaktklases augšgalā – 2,77 metrus lielā garenbāze padara automobili vēl ietilpīgāku. Ilgtspēja ir Audi Q4 un Q4 Sportback galvenā prioritāte, kas izpaužas ne tikai elektriskajā piedziņā, bet arī interjerā – grīdas segums izgatavots no pārstrādātiem materiāliem.
Audi virtuālās vadītāja informācijas sistēmas displejs ar ātruma, uzlādes līmeņa un navigācijas norādēm novietots vadītājam viegli pārredzamā vietā aiz stūres. Konceptauto piedāvā arī jaunumu – lielizmēra head-up displeju ar papildinātās realitātes funkciju. Tā sniedz iespēju attēlot grafisku informāciju, piemēram, pagriezienu norādes tieši uz ceļa. Virs viduskonsoles atrodas 12,3 collu liels skārienjutīgs ekrāns, kas palīdz attēlot un izmantot informācijas un izklaides sistēmas funkcijas.
Efektīva veiktspēja
Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, piedziņas jaudas sadalei vairumā situāciju tiek izmantots aizmugurējais elektromotors. Ja braukšanas laikā ir nepieciešama lielāka jauda, nekā to spēj nodrošināt aizmugurējais elektromotors, elektriskā pilnpiedziņa griezes momenta pārdalei pēc vajadzības izmanto priekšējo asinhrono motoru. Sistēma arī iepriekš paredz, kad tas būs nepieciešams paaugstinātas bīstamības situācijās, piemēram, pirms vēl sākusies slīdēšana uz apledojuša ceļa, ātri braucot līkumā, kā arī gadījumā, ja automobilis tiek nepietiekami vadīts.
Aizmugurējā elektromotora jauda ir 150 kW, kas nodrošina 310 Nm lielu griezes momentu, savukārt priekšējais motors priekšējiem riteņiem nodrošina attiecīgi līdz 75 kW un 150 Nm. Sistēmas jauda ir 225 kW. Automobiļa grīdā iebūvētā akumulatora ietilpība ir 82 kWh, kas saskaņā ar WLTP standartu ļauj nobraukt vairāk nekā 450 kilometru. Akumulatora uzlāde notiek ar maksimālu 125 kW jaudu. Rezultātā 80 procentu uzlādes līmenis tiek sasniegts nepilnu 30 minūšu laikā.
Tomēr tik izcila nobraucamā attāluma noslēpums slēpjas ne tikai lielas ietilpības akumulatorā. Gluži tāpat kā saimes pirmais loceklis Audi e-tron konceptauto, arī Audi Q4 Sportback ir daudzpusīgs, sākot no zemas virsbūves aerodinamikas, kuras pretestības koeficienta vērtība ir 0,26, tādējādi par 0,01 zemāka, nekā Q4 e-tron SUV. Kompaktie elektroauto arī izmanto izsmalcinātu rekuperācijas stratēģiju, ļaujot izmantot visas nobraucamā attāluma optimizācijas iespējas. Savu ieguldījumu sniedz arī piedziņas un akumulatora kompleksā siltuma pārvaldība, kas ietver arī CO2 siltumsūkni
Sportiska, precīza vadāmība
Svarīgs sportiska rakstura faktors ir zemā un centrālā pozīcija, kādā uzstādītas piedziņas komponentes. Augstsprieguma akumulatora sistēma izvietota starp asīm plakanā un platā bloka formā zem pasažieru salona. Akumulatoru sistēma sver 510 kg, bet ass noslodzes sadalījums ir nevainojami līdzsvarots gandrīz 50:50.
Elektriskā iniciatīva: vairāk nekā 20 elektriskās piedziņas modeļi līdz 2025. gadam
Audi savu elektrisko ofensīvu sāka ar pilnībā elektriskā SUV Audi e-tron pasaules pirmizrādi 2018. gada septembrī. Līdz 2025. gadam Audi piedāvās vairāk nekā 20 automobiļu ar pilnībā elektrisku piedziņu, un aptuveni 40% no tirdzniecības apjoma sasniegs ar elektrisko modeļu pārdošanu. SUV modeļi šajā portfelī ietver e-tron un e-tron Sportback. Tāpat tiks piedāvāts modeļu klāsts klasiskās virsbūves versijās, tostarp Avant un Sportback. Piedāvāto modeļu klāsts aptvers visus svarīgākos tirgus segmentus, sākot no kompaktklases un beidzot ar luksusa automobiļiem.