Kā mums gāja ar AUDI Etron?

“Sadzīvos tas, kas spēs pielāgoties” – pēc aizvadītajām aizraujošām brīvdienām kopā ar jauno AUDI e-tron prātā nāk tieši šāds secinājums. Mums bija lieliska iespēja nokļūt elektro auto pasaulē – uzzināt, izzināt un iepazīties ar pasauli, kurā nav ierastās benzīna vai dīzeļmotora rūkoņas, un ikdienu, kurā ir nedaudz jāmaina domāšanas veids.

Jāsāk noteikti ar faktu, ka šis ir pamanāms un uzmanību piesaistošs auto! Garāmgājēju un garāmbraucēju uzmanību mēs varam garantēt – līdz ar to piedzīvojām arī pietiekami daudz jautājumu par to, kā šis auto uzvedās uz ceļa, cik kilometrus ar uzlādi var nobraukt un arī apgalvojumus, ka jaunais E-tron ir ļoti pievilcīgs auto. Neviļus noklausoties pāris garāmgājēju sarunās, nopratām, ka tās izvēršas diskusijās par šo automašīnu.

Mums pašiem šķita, ka automašīnas dizains ir harmonisks, futūristisks un viennozīmīgi piestāv terminam “elektroauto”. Arī tāds elements kā automašīnas diski, lai arī ļoti savdabīgā dizainā, taču mūsuprāt, bija kā punkts uz i. Protams, kā auto mīļus priecēja fakts, ka šis nav e-up veida mazs un neprakstisks auto, bet gan ietilpīgs SUV tipa automobīlis, kurā var sasēdināt ģimeni vai ielikt papildus telti gadījumam, ja beigsies baterija. Joks!

Salaspils-Liepāja

Ceļu uz Liepāju izvēlējāmies apzināti – pirmkārt, šajā ceļa posmā ir pietiekami daudz uzlādes staciju, otrkārt – lieliska iespēja pārbaudīt kā braukšana ietekmē autmašīnas uzrādīto “range” jeb atlikušo kilometru skaitu.

Rīts sākās uz e-tron uzlādi! Līdz pilnai uzlādei bija nepieciešams uzlādēt papildus 30%, ko apmēram 25 minūšu laikā uzlādes stacija paveica. Jāpiebilst, ka uzlāde ir ļoti vienkārša un skaidri saprotama – izmanto aplikāciju e-mobi vai aizsūti kodu par uzlādi uz norādīto numuru! Pēc 25 min, kad auto ir pilnībā uzlādējies – atnāk sms, ka uzlāde ir pabeigta (0,15 centi minūtē). Salaspilī šī uzlādes stacija atrodas netālu no Rimi lielveikala, līdz ar to, uzlādes laiku var ieplānot un lietderīgi izmantot.

Braucienā uz Liepāju izbaudījām šīs automašīnas jaudu un uzrāvienu, kurš ir iespaidīgs! Šķiet, ka AUDI to skaidri saprot ir apzināti parūpējies par to, lai personīgās mantas šajā automašīnā “neaizlidotu”. Vidus konsolē telefonam un glāžu turētājiem ir izveidots padziļinājums un tie tiek stingri turēti, turklāt telefonam ir papildus klipsis, kurš to notur vietā. Ar apdzīšanu e-tron`am nav problēmu un bremzējot, tas nedaudz pats uzlādē savu bateriju.

Brauciena laikā head-up displejs rāda ātrumu un šim ciparam ir vienmēr jāseko līdzi. Sakarā ar to, ka elektromotors ir tik kluss, par ātruma ciparu liecina tikai spidometrs un garām slīdošie meži, kurus nav laika ievērot. Protams, ir iespēja izmantot kruīza kontroli, taču ir jārēķinās ar to, ka mašīna pati noteikts ātrumu pēc navigācijā iestatītajām zīmēm – tā pati bremzē un paātrinās. Diemžēl, šai sistēmai ir savi trūkumi un tika pieredzēta arī spontāna bremzēšana uz šosejas (kur nekāda vēstneša par ātruma maiņu nebija) un pēkšņs paātrinājums pirms radara. Ja nav vēlme cīnīties ar auto, tad ir iespējams šos palīgus izslēgt.

Iebraucot Liepājā mūsu borta dators rādīja, ka vēl varam nobraukt ~75 km (~19%), un pēc nelielas kāju izlocīšanas, braucām uz Liepājas CSDD pēc enerģijas devas. Šoreiz uzlāde bija ilgāka, turklāt uzlādes stacijas apkārtnē bija tikai pļava un soliņi, līdz ar ko, stundas laikā uzlādējām auto līdz ~80% un ar cerību, ka viss izdosies, devāmies uz Rīgu!

Rīgā (TC Spice) mēs nokļuvām 7% (24 km) un, lai arī droši varējām aizbraukt uz Moller Auto Rīga uzlādes staciju, nolemām ieturēt vakariņas TC Spice un izmēģinās bezmaksas uzlādes staciju. Lai šajā stacijā uzlādētu auto ir nepieciešams savs vads – to atradām… kā jūs domājat, kur? Vietā, parastajam auto, kur atrodas motors. Šī uzlādes stacija solīja uzlādēt automobīli 9h laikā, ņemot vērā, ka šī nav ātrā uzlādes stacija. Pēc 45 min automašīna uzlādēja papildus 10%. Vēl tikai atlika brauciens uz Mežciema Moller un šī diena tika ļoti veiksmīgi un patīkami pavadīta!

2. diena

Otro testa dienu izlēmām pavadīt braucienos pa Rīgu, un secinājām, šis auto pilsētas režīmā ir krietni pateicīgāks. Izbraukājot Rīgu (krustu-šķērsu), aizbraucot līdz Salaspilij-Ikšķilei, mierīgu sirdi atgriežamies atpakaļ Mežciemā (vēl varējām nobraukt ~140 km) un sajūtas ir ārkārtīgi patīkamas. Komforts un jauda – tā varētu raksturot šo automašīnu. Brauciens ar Audi e-tron ir bezrūpīgāks! Pirmkārt, Tev nav jāuztraucās par degvielas cenām un, otrkārt, Tevi pavada klusums un pašpārliecinātība par šī auto spējām, treškārt, vari droši braukšanai izmantot sabiedriskā transporta joslas un bezmaksas RS stāvvietas.

Ja runājam par ātrumu, tad arī pilsētas režīmā ātrums ir jāvēro, jo maigi noglāstot pedāli, apzinies, ka ātrums atkal ir lielāks par atļauto. Pie šī faktora noteikti ar laiku var pierast, taču kad runa iet par mums, kuri ikdienā brauc ar mazāk jaudīgiem auto, ir vienmēr jādomā līdzi.

Nobeigumam

Diemžēl, mēs nespējam analizēt šo auto ilgtermiņā, jo mums bija iespēja šo automobīli izmēģināt tikai trīs dienas, taču mēs esam lielākā vai mazākā sajūsmā! Mēs nespējam spriest par automašīnas uzlādi ilgtermiņā, par to, vai Latvija ir pietiekoši daudz uzlādes staciju plānojot maršrutus un vai ilgtermiņā šis auto ir ērts. Joprojām braucot pa šosejām vai pilsētu, pievēršam uzmanību uzlādes stacijām, to izvietojumam un cenšamies saprast, vai brauciens ar e-tron mūsu maršrutā būtu ērts. Pagaidām, vismaz Latvijas teritorijā, vīlušies nebijām – uzlādes stacijas ir, tās (vismaz pagaidām) ir pieejamas, turklāt liela daļa no tām ir ātrās uzlādes stacijas. Potenciālajam šīs automašīnas pircējam, viennozīmīgi ir jābūt savam plānam par auto uzlādi – pieņemsim, ka lielākajai daļai šī auto īpašnieku būs sava privātmāja, kurā auto uzlādi varēs veikt bez problēmām. Turklāt, vismaz testa periodā šis automobīlis nevarētu būt kā primārais un vienīgais automobīlis ģimēnē – tāds viedoklis radās mums.

 Mūs ļoti interesē kā e-tron uzvedās ziemas apstākļos (un ne tikai nobraukuma ziņā, bet arī tāpēc, ka mums interesē kā e-trona jauda sadzīvo ar sniegoto ziemu un slidenajiem ceļiem) un ļoti ceram, ka spēsim to izmēģināt arī ziemā, bet pagaidām mums nav viedokļa par to, kā auto uzvedās šajā laikā. Taču, jebkurā gadījumā, apmācīti un pieredzējuši Moller auto speciālisti ir gatavi jūsu jautājumiem.

Beigu beigās (ar atgriezenisko saikni no jums/jūsu jautājumiem/komentāriem) šķiet, ka mūsu sabiedrība ir sadalījusies trīs daļās –

  • tie, kuri par šo auto jūsmo vai izrāda padziļinātu interesi,
  • tie, kuriem ir gluži vienalga,
  • tie, kuriem jaunās vērtības nekad nebūs pietiekami labas.

Diemžēl, jāsaka, ka lielākā Latvijas sabiedrība uzticas pārbaudītām vērtībām, kuru viņuprāt, savas funkcijas pilda un pildīs to vēl vairākus (desmitus) gadus. Neslēpsim, ka vidējā latvieša praktiskums liek ar lielu piesardzību un skepsi skatīties ne tikai uz Audi e-tron, bet jebkuru jauno automašīnu, kura ienāk Latvijas tirgū. Taču jāatzīst, ka nākotne ir neizbēgama un, lai arī mēdzam nākotni noliegt, tā ātriem soļiem pienāk un maina mūsu ikdienu un paradumus. Atcerēsimies, ka visprecīzāk mūsu secinājumus veidosim balstoties uz praksi, nevis to, ko izlasām, vai ko esam iedomājušies! Centīsimies saprast arī to, ka ja neesam šīs preces mērķauditorija, nenozīmē to, ka prece ir nederīga, nepraktiska vai slikta.

Leave a Reply