Kādu AUDI izvēlēties?

Vairums cilvēku iet cauri šādai problēmai – kādu AUDI pirkt? Tie, kas AUDI lietās orientējas, tie sapratīs ap ko viss grozās, bet kā ir ar tiem kuri tik labi to nesaprot?

Jauna/lietota auto iegāde ir liels notikums katra cilvēka dzīvē, protams, ja viņš nav pārpircējs. Katram ir savs maciņa biezums un vēlmes, kā arī iespējas autiņu labot.
Gribēju padalīties savā pieredzē un zināšanās par populārākajiem AUDI un to motoriem. Pārsvarā gan viss būs ap motoriem.

1.9TDI – Ekonomisks, lēts uzturēšanā

Mēdz teikt, ja Tev ir 1.9TDI tad Tu brauc uz ūdens. No vienas puses varētu tam pat piekrist, ēd maz un remontos salīdzinoši lēts.

Pastāv vairāku veidu 1.9TDI motori:
– 1.9TD
– 1.9TDI PD – pumpa dūzis (dārgākais remontos)
– 1.9TDI

Šiem motoriem ir vairāki varianti ar dažādiem Kw. Pirmie no rūpnīcas izripoja AUDI 80 B4 1.9TDI, tiem nāca motori ar kodu 1z. Kabrioletiem varēja sastapt arī 1.9TDI ar kodu AHU, bet tas daudz ko nemaina. Šiem vecajiem 1.9TDI uzbūve ir itin vienkārša, remontu izmaksas ir iespaidīgi zemas.
Jebkuram motoram var notikt kaut kas lielāks, kad izmaksas sasniedz kosmosu, bet ar to ir jārēķinas.
Šie vecie motori izceļas ar skaļo troksni un salīdzinoši lielu vibrāciju auto virsbūvē, citādi motors ļoti uzticams. Pašam tāds ir, nevaru sūdzēties.

Tālāk seko 1.9TDI PD, jeb tautā sauktais “Pumpja dūzis”. Uzlabota 1.9TDI versija, arī 4 cilindru motors gluži kā vecais. Daudzi tomēr meklējot AUDI ar 1.9TDI motoru skatās uz vecajiem TDI motoriem, jo tie tomēr ir lētāki uzturēšanā, tiesa nav nemaz tik traki kā cilvēki runā.
Visbiežākā problēma ar ko varētu sastapties nopērkot jaunu/lietotu PD motoru Rumbulā vai kur citur ir – beigtas sprauslas. Jauns orģināls sprauslu komplekts maksā ap 800eur. Tad nu skatāmies, nopērkam jaunu auto par 3000-4000eur un skatāmies, ka vel kā minimums 800eur jāliek iekšā.

Kopumā teikšu, ka tie ir vieni no labākajiem motoriem ko AUDI ir ielicis savos aparātos. Uz taisni – šoseju ir ļoti ekonomiski, aptuveni 5L/100km, pa pilsētu kādi 7L/100km. Viss atkarīgs no Tavas kājas smaguma.

2.5TDI – Buržuju motors

Cik nav dzirdēts no cilvēkiem – Ak dievs, Tu brauc ar 2.5TDI V6, nabadziņš.
Sākumā nevar saprast par ko tāds sašutums, bet ja palasa informāciju internetā un ne tikai LV saitos, tad sāc saprast.
Uzreiz jāsaka, ka motors nav no laimes lutekļiem. AUDI te ir pieļāvis milzu kļūdas.

Arī šim 2.5TDI ir vairāki varianti.
Viens no populārākajiem un uzticamākajiem ir 2.5TDI R5, jeb 5 cilindru un visi cilindri stāv rindā. Populārākais uzskatāms AEL kods, biežāk sastopams AUDI 100 C4 un AUDI A6 C4, kā arī dažos VOLVO izstrādājumos. Tautā tos dēvē par “miljoniekiem”, praktiski nenobraucami, protams, ja vien attiecīgi par to rūpējies. Salīdzinoši vienkāršs uzbūvē. Atklāti sakot, tas ir viens no mīļākajiem motoriem.
Pēc tam jau seko 2.5TDI V6, te jau ir mūsu bēdu brālis. Seši cilindri, V veida motors, katrā pusē pa 3 cilindriem. Ja izmantojam google, tad ir daudz frāžu ar “Ir jēga pirkt?”, “Vairāk slikts nekā laba?”. Šīs ir dažas no frāzēm.
Diezgan komplicēts motors, jāsaka, ka ir meistari kuri atsakās ar tādiem strādāt vai arī tādi kuri uzņemas, bet salaiž visu lielākas auzās. Personīgi uzticu šādu motoru tikai zinošiem cilvēkiem, noteikti nevedu pie kaimiņa Ļošas vai kā tml. Te ir visu viegli sabojāt.
Populārākie V6 motori ir ar kodiem AKE, AFB, AKN, AYM, BDH, BAU. Šiem motoru kodiem ir dažādas jaudas, bet pa lielam problēma ir vienādas.
Jaudīgākie no šiem ir AKE, BDH un BAU.

Tātad, kādas ir 2.5TDI V6 problēmas?

Ja godīgi, tad es pat nezinu ar ko sākt.
– Eļļas noplūde
– Dilstošas sadalenes
– Kompensātori/Rokeri
– Salīdzinoši vāja turbīna

Motors pats ar sevi nav riktīgi uzbūvēts, ja ir kādi remontdarbi tad parasti jājauc purns nost, parasti par šādu darbu aiziet vien 80eur.
Iepriekš minēju, ka motors ir buržujiem domāts, vismaz tā patīk domāt. Tagad arī pastāstīšu kāpēc.

Pie jauna V6 iegādes ieteiktu uzriez mainīt visas siksnas, eļļas un citus piederumus. Bieži vien cilvēki mīl ietaupīt un nomainīt tikai siksnu, nenomainot rullīšus un citas komponentes. Ar V6 silti iesaku mainīt arī ūdens sūkni, termostatu. Kāpēc? Šīs detaļas nemaksā tik dārgi. Citādi, nomainītu siksnu, bet pēc mēneša nobeidzas termostats vai sūknis, tad nu jājauc purns nost un jāmaina. Tās ir liekas klapatas.
Šis motors ir sensetīvs uz eļļu, ražotājs ir noteicis liet 507.00 specifikācijas eļļu, tad arī to daram.
Eļļas maiņas intervāls ir 15t km, šo lietu varētu darīt ik pa 10t km, tas samazinātu sadaleņu dilšanu.

Pastāv viedoklis, ka Tu vari darīt ko gribi, bet sadalenes dils tik un tā, iespējams , tā arī ir, bet ar šiem paņēmieniem var pagarināt to mūžu.

Biežākais jautājums V6 īpašniekiem ir – Vai Tu jau nomainīji sadalenes? Ņemot vērā, ka vidējais nobraukums 2.5TDI motoriem ir ap 300 000km, tad zini, ka sadalenes būs jāmaina, protams, var cerēt, ka iepriekšējais saimnieks to ir jau izdarījis.
Bez sadalenēm ir arī rokeri un kompensatori, tie arī mēdz dilt.

Ja tomēr vēlies uzturēt V6, tad zini ka OEM – orģinālās detaļas – rokeri, sadalenes, kompensatori nostājas 1000eur, iespējams, pat vairāk! Bieži vien cilvēki izlemj šāda remonta vietā pārdot savu AUDI vai ielikt tur 1.9TDI PD.
Tad nu zini, ka no šīm lietām ir jāuzmanas.

Braucot pirkt jaunu AUDI, noteikti paņem līdzi kādu zinošu cilvēku, vai vismaz aizved uz servisu pārbaudīt. Mollers piedāvā pilnu diagnostiku par 80eur, aizņem ap 2h, bet izlien cauri VISAM.
Ja ir dīvaina klaboņa, metāla troksnis, zini – ej tālāk.

Kādu komplektāciju izvēlēties?

Viss atkarīgs no Tava budžeta, bet viens ir skaidrs – Sline emblēmu uzkarināt var ikviens muļķis, bet tas nenozīmē ka tas ir Sline.
Šodien redzēju sludinājumā, ka pārdod AUDI A3 Sline/S3, paskatījos bildēs, sapratu ka tur bez emblēmas nekā cita nav.

Visu savu mūžu esmu nobraucis ar FWD AUDI 80, patīk, vis labi, bet kad iekāp B6 quattro, tad Tu saproti, ko nozimē pilnpiedziņa. Pavisam cita lieta, vadāmība labāka, uzsākt braukt bez problēmām.
Remonts? Jā, ir dārgāks, jo aizmugurējā tiltā ir vairāk detaļu nekā priekšpiedziņā.

Cilvēks ir radība kuram patīk komforts, ne? Bieži vien izvēlamies automātiskās pārnesuma kārbas. Noteikti braucot tādu skatīties ir jāpievērš uz šādām lietām:
– Cik viegli pārlikt robus no PRNDS, ja tie ir mistiksi smagi, ar spēku pārliekami, tad zini, ka tur kaut kas nav kārtībā.
– Pārliekot robā no P uz D, jāpievērš uzmanība uz sitieniem – grūdieniem, ja tādi ir, ej tālāk.
– Sitieni braucot. Ja braucienā jūtat, ka starp ātrumu pārlikšanu ir jūtami sitieni, tad atkal jāiet tālāk.

Respektīvi – sitieni ir sliktas lietas, varu padalīties ar informāciju, ka kvalitatīva A/M kārbas restaurācija maksā 1000 – 2000 eur.

Zinu cilvēkus, kuri brauc gadiem un bēdu nezin, bet tie ir tikai daži cilvēki.

Pirmās daļas beigas. Būs noteikti vel šāda veida raksti, varbūt, Jums palīdzēs.
Droši dalāmies ar pieredzi komentāros.

20 comments

  1. piekritīšu tam ko uzrakstīji par 2.5 TDI V6 eļļas maiņām – mainam laikus, problēmas mazāk. BET, jo lielāks motors, jo vairāk naudai jābūt kabatā. Vienmēr jārēķinas ar remontiem un visu pārējo. Pašam ir A6C5 Quattro, ar BAU motoru – ļoti viss apmierina. Nezinu kā ar iepriekšējiem saimniekiem, bet es mašīnu lutinu ar Castrol 5w30, ik pa 10-12tk km mainu, visus filtrus arī – CHILL 🙂

    Jauku vakaru!

  2. 1.9 TDI,juu,ideāls dzinējs.man pašam tāds dzinējs,B5 Quattro.bijis arī R5,un nevaru nepiekrist,kā tas ir visspatikamakais no dzinējiem,un skaņa,vnk super.prieks ka kādam ir pacietība ko tādu,uzcelt par dzinējiem.

  3. Iegrābos ar savu A6 C5 2.5 tdi quattro… iepriekšējais saimnieks bij mainījis siksnu, protams neko vairāk. Rezultātā izjuka rullis, pārleca siksna un salocīja vārstus, bij arī plaisas velvēs utt… Protams, ka pats vainīgs, nepārbaudīju, vnk cilvēks pats bij saistots ar auto servisu, nedomāju, ka tāds lohs būs… rezultātā mainīju visu, palika tik vecās galvas… izmaksas nebija iepriecinošas. Taču tagad motors kā jauns.

    1. Tautā tā runā, ka motori ar B burtu kodā bija izlabotie, bet vai tas tiešām tā ir?
      Zinu, ka remontos BAU ir krietni dārgāks par to pašu AKE. Esmu arī dzirdējis, ka BAU sadalenes nevis dilst, bet lūzts.

  4. Ari es braucu ar A6 C5 2.5TDI V6 2000g. Masinai nav ne vainas. 180km/h iet muradama, bet pie uzsaksanas prasijas ko nipraku prieks tada tilpuma motora. Degvielas paterins ir zems. Maku nacas vert vala, kad aizvedu uz servisu mainit zobeni un visu parejo komplektu, ka ari meistars ieteica pie reizes termostatu nomainit, jo ka jau apraksta minets, lai to visu nomainitu ir jajauc viss purns lauka un skruvesana ir pamatiga ka ari loti sadardzina to pasakumu. Pagaidam esmu apmierinats ar savu auto un tuvakaja laika netaisos mainit.

  5. Labs raksts!
    Gaidu rakstu par benzīna dzinējiem, iekļaujot arī 1.8T un 2.2T, vecos labos 2.2, 2.3 pieccilindrīgos un jau jaunākos, kas nāk C5 V6 2.4 – 3.0.

  6. Par V6 2.5 tev diezgan vājas zināšanas. Jo A un B motori diezgan stipri atšķirās. Jo Audi ar A motoriem saprata kļūdu un diezgan tur izlaboja.
    Jā tā ir taisnība ka B motoriem sadalene nevis dils bet lūzt uzreiz, bet to tu tik ātri nesaigaidīsi kā A motoriem.
    Tas ir tikai mīts ka B koda motori ir mēsli.

  7. “Aldis ”

    pilnīgu piekrītu šim komentāram. Turklāt papētot jautājumu par sadeleņu dilšanu V6 motoros, šeit netiek pieminēts fakts, par vēstures kļūdu, proti eļļas nomaiņu ik pēc 30 000km, ko ieteica audi, aka longlife eļļa. 10 000 un es savam V6 braucu mainīt eļļu un punkts, AKE dzinēji un A dzinēju kodi, ar regulāras eļļas maiņu 500k mierīgi noripo bet rokeru sadaleņu un citu sūdu mainīšanas, pie nosacījuma: “maini eļļu” , nevis ielej savu castrol pa 25eur litrā un maini raizi 3 gados. labāk parastu sintētiku 5w40 nopērc un maini. svaiga eļļa šim dzinējam ir pats labākais kas var būt.

    kas attiecas par eļļas noplūdi, tad kā saka, par vienu indivīdu nespried pēc cita. ja sulo eļļa, tad jāmeklē vaina jebkuram dzinējam, nevis gudri jādirsh, ka motors miskaste un sūdi vagā. Tu man jebkuram auto kam 7-10gadi veciem, parādi kuriem nesulo eļļa no kkurienes, vai no saļņika vai no galvas blīves.

    te vēl var rakstīt un rakstīt, žēl, ka autors apkopojis vien 10% no faktiem, atsauksmēm un reālās dzīves pieredzes.

    iešu paraudāt, ka man ir V6 ar patstāvīgu piedziņu un izrādās, ka man slikts motors, tai pat laikā, ziemā man nav ar “kvatru” problēmas pārvietoties šķurē to sniegu laukos rīgā vai nešķūrē, bet nu tas cits stāsts.

    šim modelim ne tik liela problēma un dārga kā motori, vēl pie tam pieminētie stāsti par tūkstošiem eiro dārgām detaļām un remontiem utt, bet svirās, kas maksā naudu, toties mīksta braukšanas vienu sviru ieliekot uz 2-4gadiem…

    katrā ziņā izlasot šo rakstu, sajūtas ir, ka sāpe šim cilvēkam ir ar dzinēju pieredzi.

Leave a Reply