Katram autovadītājam ir krāšņas atmiņas par savu pirmo automašīnu – tas ir gluži tāpat, kā ar pirmo meiteni, skūpstu un visām citām lietām. Esam katrs ar savu stāstu un ir interesanti paklausīties citu pieredzē ar viņa pirmo automašīnu. Šoreiz runāsim nevis par kuru katru automašīnu, bet gan tieši par “Mans AUDI”. Stāsts var būt gan par pirmo, pēdējo vai visiem AUDI.
Man būs tas gods uzsākt šo rubriku – “Mans AUDI stāsts”. Tas notiek tāpēc, lai pārējos lasītājus iedrošinātu iesūtīt savus piedzīvojumus.
Neatminos vairs kurā gadā tas bija, bet e-csdd palīdz. Tas notika 08.08.2011. kad no sava Tēva nopirku AUDI 80 B4 1.9TDI. Toreiz par bargiem 800Ls – tā viņš vismaz šo mazulīti bija novērtējis.
Jāsaka, ka nodota man labā kārtībā, uzturēts tonusā un pēdējos gados Tēvs ziemā ar viņu nebrauca. Šo tradīciju arī es piekopju līdz šai baltai dienai.
Iegādājos viņu aptuveni šādā stāvoklī.
Praktiski vienīgā ekstra, kas mašīnai bija – signalizācija un lūka. Pārējais bija mehānisks – logi, spoguļi un arī mehāniski atverama lūka.
Tēvs slavēja uzstādītās miglas – jāatzīst, miglas spīdēja labi, bet citi AUDI draugi mani nokaitināja, ka izdomāju tomēr izrevidēt.
Kad nopirku autiņu, es no tiem nesajēdzu pilnīgi neko, bija melna bilde. Kā kaut kur sadzirdēju dīvainu skaņu, tika zvanīts Tēvam vai krusttēvam un veikta diagnostika caur telefonu. Vairumā nekā sevišķa.
Pirmajos mēnešos autiņš ar mani ļoti draudzēties nevēlējās un nācās divas reizes vilkt uz servisu. Pirmajā – izsista sprausla, otrajā kaut kādas metālistiskas skaidas parādījās pie zobsiksnas.
Galu galā viss ok.
Ar laiku sāku interesēties arvienu vairāk par šī AUDI modeļa uzbūvi un uzlabojuma iespējām. Secināts, ka var izdarīt daudz, ja ir vēlme. Visas pamācības bija atrodamas internetā. Daudz darba ar vadiem, to štelli īsti neizprotu un parasti uzticu darbu zinošākiem cilvēkiem.
Jāatzīst, ka visu šo gadu laikā neesmu palicis uz ceļa, vienu reizi braucot no Talsiem uz Rīgu, teju pašos Talsos izleca akumulatora simbols panelī, tika konstatēts, ka ģeneratora siksna pārtrūkusi. Beigu beigās, brauciens bija jautrs, diezgan saspringts, bet aizbraucu līdz Rīgai, no rīta vēl piešķīlu un braucu mainīt siksnu.
No rūpnīcas izripoja ar 90zs motorīti, ar kura jaudu pirmajos gados biju apmierināts, bet laikam ejot sāku domāt par motora jaudas uzlabošanu. Tajā laikā jau kļuva populārs Chiptunnings.
Lēnā garā sāku interesēties cik šie prieki maksā. Tika nolemts pirmajā reizē mainīt degvielas sūkņa augšu, jeb elektronisko daļu, sprauslas un citu vadības bloku.
Ar naudas summām tiks galā, atliek tikai mazākais – naudu sakrāt. Tajā laikā strādāju Hesburger`ā un ar esošo algu 250-280Ls bija grūti iekrāt teju 200Ls, lai veiktu vajadzīgos darbus.
Bet jau no bērnības man ar naudas krāšanu gāja labi un šo summu pa ziemas periodu sakrāju. Jāsāk domāt vai neesmu žīds 😀
Pirmajā piegājienā uzlikts:
AUDI A4 1.9TDI AFN sprauslas, vadības bloku un sūkņa elektroniku. Kopumā ar Chiptunningu tas deva aptuveni 140zs. Ar jaudas pieaugumu biju ekstāzē un likās, ka autiņs lido debesīs.
Tā likās pirmo mēnesi, tad saka likties ka kaut kas saplīsis, jo galīgi neiet. Lai gan tās bija iedomas. jo pie jaudas jau pierod.
Nākamā lieta, ja nemaldos, bija bampera maiņa. Uzliku to no AUDI Coupe B4 kopā ar pagriezieniem un miglām. Tad nu kādu brīdi pabraukāju šādi. Ļoti patika!
Starp šiem diviem notikumiem, gadījās neliela bēda esot Nīderlandē. Atlipa paralons no jumta un griesti karājās salonā. No dabas esmu slinks un nācās pacensties, lai nomainītu audumu un saliktu visu atpakaļ. Ar skaļiem lamuvārdiem, utml.
Tagad gan secību varētu jaukt, bet nākamās lietas ko uzlaboja bija:
– A6 C4 recaro sēdekļu ielikšana
– AEL sprauslu un 12mm plunžera ielikšana
– Borta datora un kruiza kontroles ieinstelēšana
– Ielikti el. logi, spoguļu un el. lūka
– 240mm sajūga uzstādīšana, citādi jaudas dēļ slīdeja vecais
– Sēdinātas atsperes
Šis tādas main lietas, kuras ieliktas. Interesants fakts, ka Latvijā ir aptuveni 5 šādi AUDI ar strādājošu borta datoru. Iespējams, pat Baltijā esam vienīgie. Runāju ar čali no Lietuvas, kuram bija savīlēts B4 1.9TDI, pat viņš nebija sataisījis strādājošu borta datoru priekš TDI motora.
Priekš AUDI 80 eksistē borta datori, tikai benzīna motoriem, no rūpnīcas neviens TDI ar tādu neiznāca.
Par kruiza kontroli grūti teikt, bet tie varētu būt vairākiem AUDI 80.
Ar šiem uzlabojumiem esmu ticis aptuveni līdz 170zs. Pats pēdējais uzlabojums vasaras beigās bija RS2 lukturi un aizmugurē ielikti Seima dark lukturi. Šie abi ir salidzinoši liels retums.
Atminos sevi vel tajā 2011-2012. gadā, likās ka es nekad neko tādu neizdarīšu savam B4, jo vienkārši tas viss maksā kosmosu. Tā gan tas ir, bet ir to vērts. Vismaz pašam šķiet.
Šobrīd vasaru gaida AUDI S2 pr. un aizm. bamperis, jānokrāso un jāliek virsū. Jāsecina, ka aizm. bamperis ir loti liels retums, to praktiski nekur nevar atrast, bet man kaut kā palaimejās – kā sniegs uz galvas uzkrita.
Jāteic, ka dzīvē ir bijuši vairāki brīži, kad gribējies nospļauties un pārdod savu mīluli. Tiesa, vienu reizi biju ielicis ss.lv, par šo gan ir garš stāsts, bet īsajā variantā – atbrauca pārpircēji kuri par katru sīkumu sita nost cenu.
Tad nu, uz šo vasaru plāni tādi lielāki, ceru ka sanāks.
Ceru, ka bija interesanti šo lasīt.
Ja vēlies, lai Tavs stāsts tiek publicēts te, tad droši to sūti uz info@audilatvija.lv
?
skaists darbs
Kvatra?
Diemžēl FWD.