AUDI ir izlaiduši vairākas Q modeļus, no kuriem lielākais ir AUDI Q7. Tieši pašu pirmo SUV sāka ražot AUDI Q7 un tikai vēlāk tika nolemts, kas jāsāk ražoti arī mazāki SUV, nu jau tie ir ieguvuši iesaukas kā “parketnieki”, “pilsētas apvidnieki”, kā nu kurš tos dēvē. Nākamais gads – 2018. mums nesīs jaunumus Q modeļu sērijā un tas būs AUDI Q8bet uz nedēļas nogali mums tika uzticēts mazais SUV AUDI Q2.
Mūsdienās automašīnu ražošana ir krasi mainījusies, ja to salīdzinām par padsmit gadu senāku pagātni. Šobrīd automašīnas tiek ražotas praktiski katrai cilvēku grupai. Bieži var dzirdēt, ka mazās AUDI Q sērijas ir izgāzies projekts – ne tik ietilpīgas, ne praktiskas – un citus dažādus viedokļus. Daļēji tā ir taisnība – AUDI Q2 noteikti nav izmēros tik liels un ietilpīgs kā AUDI Q7. Tomēr ir viens “bet” – kādam patīk liels, kādam mazs, kādam melns un citam atkal balts! Ar to tikai vēlējos teikt to, ka gaumes un prasības cilvēkiem un dažādām cilvēku grupām atšķiras.
Pirms tuvākas AUDI Q2 iepazīšanas, man vēl noteikti nebija izveidojies viedoklis par to. Uz ielas ievērots, tas ļoti piesaistīja uzmanību ar jauno dizainu un masīvu, agresīvu priekšējo resti. Likās, ka šis ir liels solis uz priekšu dizaina ziņā – no ierastajām apaļajām formām priekšpusē līdz asākām un izteiktākām līnijām.
Pirmo reizi ieguvu plašāku priekšstatu par šo modeli šī gada janvāri, kad tiku uzaicināts uz prezentāciju. Toreiz tiku pie iespējas iesēsties un aplūkot interjeru, ja godīgi – likās kosmoss, bet biju pārāk satraucies, lai varētu ko sīkāk ievērot un izmēģināt.
Pagāja teju pus gads līdz beidzot bija iespēja bez uztraukuma, mierīgā gaisotnē izbaudīt šī AUDI burvību!
Lieki piebilst, ka man vēl nav bijusi darīšana ar neko, kas ir jaunās par 2008.gada AUDI A6 C6, tāpēc inovācijas, kuras bija atrodamas šajā modelī, likās kā kaut kas pilnīgi jauns un aizraujošs. Pirmās sajūtas bija, ka esmu iekāpis mazā kosmosa kuģī. Mans uzdevums ir pastāstīt par šo auto no tāda cilvēka skatu punkta, kurš pirmo reizi tiek pie šādas svaigas, jaunas automašīnas un iepazīstināt Jūs ar to!
Beigsim gari izplūst ievadrunās! Laiks ķerties Q2 pie riņķiem!
Mērķauditorija
Kā jau sākumā minēju – praktiski katrai automašīnai ir iedalīts savs ideālais saimnieks. Augumā 195cm, es automašīnā jutos ērti, varēju pieregulēt krēslu kā vēlos. Tiesa, ja vajadzētu rēķināties ar aizmugurē sēdošā cilvēka komfortu, tad noteikti nebūtu ērti man vai tam, kurš sēž aizmugurē. Tomēr konkrētais AUDI Q2 noteikti nav ražots ar mērķi apmierināt manas prasības.
Nav grūti uzminēt, ka galvenā auditorija automašīnai ir sieviete. Ļoti iespējams ar bērnu vai bērniem kuri ir izauguši no ratiņiem un ir spējīgi būt patstāvīgi.
Es to raksturotu šādu: Ģimene kur vīram ir apjomīgāks auto, bet sieva vēlējās ko elegantu, ērtu un ar augstāku klīrensu. Ikdienā nepieciešams aizvest bērnus uz/no skolas/bērnudārza, iebraukt veikalā un doties savās ikdienas gaitās. Vai arī – vienkārši neatkarīgai sievietei, kurai patīk kvalitatīvas un elegantas automašīnas, bet tomēr -gribās kaut ko nedaudz sportiskāku. Uzskatu, ka šādam dzīves modelim – perfekti!
Otrā cilvēku grupa būtu jaunieši, kuri vēlas salīdzinoši mazu, bet ērtu un vizuāli piesaistošu automašīnu. Pateicoties elegantajam dizainam, tai skaitā skaisto krāsu (zila), šī automašīna izcelsies jebkur!
Starpcitu – divu dienu laikā komplimentus par ļoti skaistu auto dzirdēju vairākkārt!
Praktiskums
AUDI Q2 nav tas lielākais auto, bet ikdienas sadzīvei tas ir pietiekami liels, lai par to nerastos sūdzības. Aizmugurējie krēsli ir nolaižami, tiesa pat ar šo iespēju gulēt bagāžniekā būtu visai neērti. Pat AUDI A4 B6 avantā es nespēju normāli izplesties, tad par Q2 nav ne mazāko šaubu. Protams, liela iespēja, ka jaunie Q2 īpašnieki nemaz nedomā par iespēju gulēt bagažniekā un labprātāk izvēlētos kādu ērtāku vietu.
Ģimenei ar mazu bērnu noteikti šī nav tā piemērotāka automašīna, jo bērnu ratiņus noteikti bagāžniekā neieliksi. Tomēr, ja ir tāda vajadzība tad nāksies aizņemt gan bagāžnieku, gan aizmugurējo krēslu.
Viss praktiskums šim Q2 izpaužas pilsētas ritmā. Ar savu nelielo garumu (4.2 m) tas ir gandrīz tik pat garš cik VW Golf – tikai augstāks, ar labāku pārredzamību un manevrēt spēju.):
Tieši šīs divas lietas visvairāk novērtēju braucot pa Rīgas ielām:
paredzamība – pateicoties savam augstumam, ļoti viegli saskatīt visu, kas notiek priekšā un laikus pamanīt kārtējo iekritušo kanalizācijas vāku vai kādu bedri,
manevrēt spēja – jau pirmajā līkumā sapratu, ka šis auto mazā vai šaurā vietā vadās ļoti veikli. Manevrēt cauri stāvlaukumam vai mēģināt noparkoties prasa krietni vien mazāk piepūles kā ar citām automašīnām. Šie ir ļoti labi argumenti, kas pierāda ka šis mazais SUV ir domāts tieši pilsētas dzīvei.
Šodien, atgriežoties ikdienas gaitās, varēja just lielu atšķirību augstuma ziņā starp Q2 un A4 B6! Sajutos tā, it kā būtu iesēdies kartingā, un pirmajā pagriezienā sajutu manevrēšanas atšķirību – par labu Q2!
Tehniskais izpildījums
Mums izmēģinājumā tika piešķirts AUDI Q2 1.4TFSI COD ar S Tronic 7 ātrumu divsajūgu automātisko kārbu. Jāpiezīmē, ka manuālās kārbas jau var likt pie „aizsargātajām sugām”, jo tās paliek tikai mazāk.
Automašīnas paliek gudrākas, patstāvīgākas, ekonomiskākas un ar mazāku motora tilpumu spēj saražot lielāku jaudu. Esošais 1.4TFSI 110kW attīsta 150Zs. Esam gājuši uz priekšu un nu jau no šī mazā motora varam panākt tieši tikpat cik no 15 gadus vecā 1.8T motora.
Ir tikai jautājums – vai mēs ar šo jaudu nepazaudējam motora resursu? Šis ir jautājums, kurš man pašam ļoti interesē!
Ikdienā lietoju 2003.gada AUDI un liela daļa no AUDI Q2 aprīkojuma man bija pilnīgi kas jauns. Teikšu tā – lēciens uz priekšu ir milzīgs. Daudzie, dažādie sensori atvieglo šoferim dzīvi, tai pat laikā radot ilūziju, ka Tu nemaz vairs nekontrolē automašīnu tik ļoti kā agrāk.
Iekāpjot automašīnā, pirmais uz ko paverās acis ir jaunais “AUDI virtual cockpit”. Jaunā tipa displejs, ja tā to var dēvēt, debitēja 2016. gada AUDI TT.
Pašā sākumā radās sajūta, ka esmu nokļuvis nākotnē. Gluži kā maza datorspēlīte paslēpta aiz stūres. Ekrāns ar ļoti augstu izšķirtspēju, kurš rāda ļoti kvalitatīvas ilustrācijas – tik tiešām kā datorspēlē.
Virtual Cockpit kontrole notiek no automašīnas multistūres, kur var izvēlēties piemērotāko režīmu. Starpcitu – arī navigāciju var uzlikt šajā displejā!
Varētu salīdzināt ar Jūsu telefona displeju, kur bīdot ekrānu uz vienu vai otru pusi mainās ikonas.
Kā jau minēju ir daudz dažādu sensoru, kuri mēģina atvieglot autovadītāja dzīvi.
Viens no jauninājumiem ar kuriem man nācās sastapties ir AUDI drošības sistēma – AUDI Pre Sense. Grūti būtu pareizi šo funkciju iztulkot, bet varu vismaz pastāstīt kā tā strādā!
AUDI Pre Sense
AUDI priekšā un aizmugurē atrodas dažādi sensori, kas nolasa situāciju uz ceļa un mēģina paredzēt iespējamos draudus. Iespējams, ka šī drošības sistēma Jūs nepasargās no sadursmes, bet noteikti samazinās tās smagumu un automašīnas bojājumus.
Izmēģinot Q2 saskāros ar diviem gadījumiem, kad nostrādā AUDI Pre-Sense funkcija. Abos gadījumos iedegās brīdinājuma signāls “Pre Sense” un spiežot bremžu pedāli tas noreaģēja asāk nekā tas tiktu spiests parastā ikdienas situācijā.
Tāda pati sistēma darbojas arī automašīnas aizmugurē, kura „skenē” apkārtējos draudus un vajadzīgajā brīdī apstādina automašīnu. Visbiezāk šāda funkcija varētu nostrādāt autostāvvietās, kad ar mēģinam izparkoties no stāvvietas atpakaļgaitā.
AUDI Pre Sense gan nav jaunums, jo šādas sistēmas arī darbojas vecākos AUDI.
Ļoti patika adaptīvā kruīza kontrole! Iepriekš biju baudījis parasto kruīza kontroli – nācās bieži slēgt ārā, jo priekšā esošais maina braukšanas ātrumu (vai panākot to, saproti, ka esi ātrāks). Adaptīvā kruīza kontrole ir ļoti parocīga – iestatījumos nosaki, kādu distanci vēlies ieturēt un Tavs AUDI ietur priekšā esošās mašīnas distanci, kruīzējot līdzi.Teikšu kā ir – ekstra ļoti noder tālākos braucienos, un varu iedomāties cik ļoti tā atvieglotu dzīvi uz Vācijas autobāņa.
Line asistant
Lai arī Latvijā tie autoceļi nav labā stāvoklī un bieži viena asfalta krāsojums ir padzisis, tomēr vietās kur viss ir kārtībā šī funkcija ir ļoti ērta.
Par Line-Asistent biju dzirdējis iepriekš, bet pirmo reizi pamanīju jaunākā VW Tiguan, tomēr īpašnieks noteica, ka Rīgā šāda funkcija praktiski ir nevajadzīga. Apgalvojums izrādījās precīzs, jo tik tiešām – Rīgā nav iespējams to pielietot. Q2 šī funkcija aktivizējās tikai sasniedzot +65 km/h. Iespējams, ka Line assistant aktivizēšanās ātrumu var regulēt, bet par to man nav informācijas.
Tālākos ceļos, kur visi apzīmējumi ir savās vietās funkcija strādā, un jāatzīst – pat ļoti labi! Biju lasījis cilvēku sūdzības, ka iebraucot asākā līkumā auto nespēj noturēties savā joslā. Šim viedoklim es piekrītu, bet arī uzskatu, ka tas ir pašsaprotami. Sensori ir tik cik to ir un tie spēj nolasīt ceļu konkrētā attālumā un brīdī, kad līkums ir asāks sistēma vienkārši nespēj tam izsekot.
Vēlētos arī piebilst, ka funkcija nav domāta, lai Jūs varētu izklaidēties pie stūres, kamēr automašīna pati sevi vada un kontrolē.
Uzbursim situāciju! Tīnūži – Kokneses ceļš, kuru dēvē par tik garlaicīgu, ka autovadītāji bieži aizmieg un izraisa avārijas. Brīdī, kad autovadītājs būtu iemidzis, uz šī ceļa Line-Asistant varētu Jūs noturēt savā joslā. Šeit ir iebūvēta arī papildus drošība – ja Jūs neuzliekat rokas uz stūres, kad parādās brīdinājums displejā, tad automašīna tiek apturēta!
Zinot mūsu slikto ieradumu izmantot viedierīces pie automašīnas stūres vai darīt citas lietas, kuras īsti nevajadzētu darīt – šis asistents tikai lieki noder! Noteikti varat savā autovadītāju pieredzē atcerēties vismaz kādu situāciju, kad bijāt novērsies no ceļa.
KeyLess Go
Noteikti esam dzirdējuši šo vārdu – KeyLess Go. Ko tas nozīmē? Vienkārši sakot – var iedarbināt automašīnu bez atslēgas palīdzības – galvenais nosacījums ir tāds, ka atslēgai jābūt blakus automašīnai. Praktiski, ja Jūs dzīvojat privātmāja un automašīna stāv sētā, bet atslēga uz skapīša pie ārdurvīm, tad jebkurš cilvēks var iekāpt un iedarbināt automašīnu.
Ir ļoti ērti, nemeklējot somiņā vai mētelī automašīnas atslēgas, un, vienkārši iekāpjot, iedarbināt savu auto un aizbraukt. Par šo komfortu ir jāmaksā ar drošību. Tehnoloģijām ejot uz priekšu, auto zagļi tām seko tikpat strauji līdzi. Ar dažādu iekārtu palīdzību var nolasīt atslēgas signālu un atrodoties netālu no automašīnas var to iedarbināt. Pēdējos mēnešos ir ļoti aktualizējusies šī problēma. Bija brīdis, kad praktiski katru dienu sociālajos tīklos kāds ziņoja par nozagtu auto.
Ar Q2 bija pirmā reize, kad pats personīgi saskāros ar šo sistēmu. Pirmajā reizē samulsums, jo cītīgi meklēju kur ielikt atslēgu, izrādās – tikai jāpiespiež poga. Otrs mulsuma brīdis bija, kad slēdzu to ciet. Aizslēdzot automašīnu ar signalizāciju vienmēr pārbaudu vai tā ir nostrādājusi. Un pārbaudot vai Q2 ir aizslēgts, konstatēju ka šofera durvis vienmēr ir vaļā. Tomēr vēlāk sapratu, ka vaina ir KeyLess Go sistēmā, jo tā saprot ka atslēga ir blakus un ļauj automašīnu atvērt. Ērti, bet ne īpaši droši.
Atstājot automašīnu stāvvietās, patstāvīgi bija neliels satraukums par Q2.
Diskutējot internetā par šo sistēmu un tās trūkumiem, kāds lasītājs izteicās, ka jāuzstāda papildus signalizācija – imobilaizers, skybrake, utml. Kāds cits lietotājs atkal teicis, ka uzliekot papildus drošību auto ražotājs atņem piešķirto garantiju automašīnai. Tas man nelikās loģiski un vērsos pie Moller ar šādu jautājumu – kā tad ir?
“Standarta komplektācijā visiem auto ir rūpnīcas signalizācija. Citas sistēma ir iespējams uzstādīt, bet to rekomendējam darīt konsultējoties ar oficiālajiem dīleriem, lai neatbilstošas sistēmas dēļ nebūtu risks zaudēt garantiju. Savukārt Keyless go sistēma ir iespējama kā papildu aprīkojums un katrs var izvēlēties to izmantot vai nē. Attiecīgi arī izlemjot, vai un ar kādām papildu drošības sistēmām auto aprīkot.”
Tātad viss nav tik slikti kā mums te stāsta! Ja īpašnieks vēlas, lai automašīna būtu vēl drošāka – to var darīt, tikai jākonsultējas ar dīleri.
Dzinējs
Testā iegūtais AUDI Q2 ir aprīkots ar 1.4TFSI (110kw kurš attīsta 150zs) aprīkots ar COD (Cylinder on demand) tehnoloģiju.
Kādam vienmēr būs pa maz ar šādu dzinēju, bet es teiktu, ka tieši laikā.
Ikdienā esmu pieradis braukt dinamiski! Sākumā šķita, ka ar šādu dzinēju tas nemaz nebūs iespējams. Pēc pirmajiem nobrauktajiem kilometriem domas sāka mainīties un pilsētas videi Q2 ir pietiekami labs. Braucot ierastajā režīmā, nebija brīžu kuros šķita, ka ar šo motoru es nevaru izdarīt to, ko daru ar jaudīgāku auto. Šeit runa ir par tādām ikdienas situācijām kā joslu maiņa, paātrināšanās, lai tiktu automašīnu plūsmā. Bez aizķeršanās – pārsteigums!
Atlika noskaidrot – kā tad ir uz lielajiem ceļiem, kur ātrumi ir lielāki un situācijas dažādākās. Kopumā nobraukti 400 km pa šoseju un jāsaka, ka sajūtas nav sliktas. Jāpiebilst, ka nevajag vilkt paralēles ar lielākiem dzinējiem, bet priekš 4 cilindriem darbojās atzīstami! Braucu nemainot savu stilu un nevienā situācijā nelikās, ka 1.4TFSI ir lēns un nespēj paveikt uzticēto darbu.
Jāatzīst, ka biju vīlies patēriņā, jo uz nobrauktajiem 500 km (no kuriem 400km pavadīju uz šosejas), vidējais patēriņš (pēc bākas) bija 7L uz 100km.
Konkrētais dzinējs ir aprīkots ar COD sistēmu, kas man lika domāt, ka patēriņš būs graujoši mazs! Tur nu es kļūdījos!
COD – Tieši tulkojot cilindri pēc pieprasījuma. Vienmērīgi braucot par ielām var ievērot uz paneļa uzrakstu „Two cylinder mode”. Tas nozīmē ka uz to brīdi Tu vizinies tikai ar 2 cilindriem no 4. Konkrētajam dzinējam atslēdzas 2. un 3. cilindrs. Braucienam jābūt visnotaļ vienmuļam, lai brauktu patstāvīgi uz diviem cilindriem. Algoritms vadās pēc konkrētiem kritērijiem, lai atslēgtu vai pieslēgtu šos cilindrus. Pēc savas pieredzes varu teikt, ka šāds režīms man vidēji ieslēdzās uz 5-10 sekundēm, kas manā izpratnē ir ļoti maz. Protams, tās ir tikai manas domas, realitātē ir pavisam citādāk un ilgtermiņā tas dod kādu 5% degvielas ietaupījumu.
Jāatzīst, ka lielākais jautājums par dzinēju bija saistībā ar tā resursu. Nekautrējos uzjautāt šādu lietu arī Moller Auto pārstāvim. Kāda bija atbilde? Manuprāt, pareizāku atbildi nevarētu iedomāties.
“Motora resurss ir atkarīgs no daudz dažādiem apstākļiem, jo atkarīgs kā auto tiek ekspluatēts, kā veiktas apkopes un kādas slodzes uzliktas. Kamēr tiek veiktas atbilstošas apkopes, protams, darbojas garantija. Bet ražotājs nenosauc konkrētus ciparus motora resursam.”
Šādai atbildei varu piekrist! Nevērīgi ekspluatējot automašīnu, to sabojāt var visnotaļ ātri. Pašiem noteikti ir pieredze pērkot lietotus auto – var nopirkt labu mašīnu no saimnieka, kurš to ir labi ekspluatējis un pretēji.
Pirmo reizi mūžā braucu ar automašīnu, kura aprīkota ar Star`Stop sistēmu. Sākumā nemaz nenojaut, ka auto ir izslēdzies, bet kad atlaid bremžu pedāli, tad atskārti – hey, kas tikko notika?
Man personīgi tā neiepatikās. Ļoti bieži, kad nepieciešams ātrs rāviens – izrādās Tavs auto ir noslāpis un Tu zaudē dārgās sekundes simtdaļas. Mierīgā braukšanā noteikti, tas neko daudz nemaina. Braucot pilsētas režīmā šo ekonomiju, ko dod StartnStop sistēma, var sajust. Lai nodrošinātu sistēmas ilgtspējīgu darbību ir uzlaboti vairāki dzinēja komponenti, piemēram, tiek izmantot AGM akumulators, kurš tieši paredzēts daudzkārtīgiem starta cikliem.
Gala vārds
Lai arī konkrētā automašīna nav veidota cilvēkiem ar maniem parametriem, jutos tajā diezgan ērti un pēc nobrauktajiem 400km dienā, nemaz nejutos saguris. Domāju, ka te jāsaka paldies modernajām tehnoloģijām, kuras ļoti atviegloja šo braucienu.
Interjerā nebija nekas pārspīlēts, pāris pogas uz priekšējā paneļa, monitors un tas arī viss.
Ļoti iepatīkas iestrādās led gaismas salona apdarē. Vēlāk arī uzzināju, ka paneļa apgaismojuma krāsu ir iespējams mainīt. Diezgan dīvaini šķita, ka krēsls regulējas precīzi tāpat, kā mana 2003.gada AUDI A4, biju domājis ka te jābūt 100% elektronikai. Visvairāk kaitināja tieši krēsla augstuma regulētājs, maza pelēka svira kura jātirina uz vienu vai otru pusi.
Ātri pieradu pie klīrensa un labās ceļa pārredzamības, pat sēžoties atpakaļ savā ikdienas braucamajā radās dīvaina sajūta. Noteikti jāatzīmē ļoti labā vadāmība, grūti atcerēties otru tikpat labi vadāmu auto.
Pats ērtākais, kas varēja būt – iekāpšana un izkāpšana. Gara auguma cilvēkiem, tas ir tik ļoti izteikts. Parasti kāpjot savos zemajos AUDI sanāca vairāk kā iegāzties krēslā nevis iekāpt, bet te cita runa – atver durvis un kā cilvēks iekāp iekšā.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]