Uzredzēšanos AUDI A4, esi sveicināts AUDI A5

Kā reiz teica kāds gudrais – pastāvēs, kas mainīsies. Tieši to regulāri dara auto ražotāji un šoreiz AUDI mūs pārsteidzis nesagatavotus

Katram stāstam pienāk beigas un atvadas ir pienākušas līdz šim mums labi zināmajam AUDI A4 modelim, lai gan tas nepazūd tikai pārtop par AUDI A5. Ja, mēs dodamies teju 30 gadu senā pagātnē, tad atcerēsimies līdzību ar AUDI 80, kas tautā bija iesaukts par bočku un tas modelis tika aizstāts ar A4 apzīmējumu.




A4 platforma mūs priecēja jau no tālā 1994. gada, tas bija AUDI modelis, kas tika veidots daudz pieejamāks sabiedrībai nekā citi premium AUDI modeļi. Tas ir arī iemesls kāpēc ikdienā uz ielām A4 mēs sastopam krietni biežāk nekā AUDI A6 vai Q7 modeļus. Tomēr jāsaka, ka uz ielām mēs turpmāk redzēsim uzrakstu – AUDI A4, bet tam, visticamāk, tiks pievienots nosaukums – E tron. Tas varētu izskatīties aptuveni šādi – AUDI A4 e-tron. Ražotājs aktīvi pāriet uz tikai elektro automašīnu ražošanu un, lai nebūtu jādomā jauni modeļa nosaukumi, tika nolemts par lielām izmaiņām automašīnu nomenklatūrā. Visas AUDI automašīnas ar pāra cipariem būs tikai elektriskas un nepāra – aprīkotas ar iekšdedzes dzinējiem.
Drīzumā dzirdēsim jaunumus, ka AUDI A6 tiks pārsaukts par AUDI A7 – brīdinu jau laicīgi.

Jaunais AUDI A5


Ar modeļu nomenklatūras maiņu kopā nāk arī citas lielas izmaiņas. Atceramies, ka A5 modeļiem bija pieejamas kupejas un kabrioleti, cik zināms tad uz šo brīdi informācijas par to, ka tādi tiek plānoti nav. Domājams, ka vismaz uz esošās A5 modeļu bāzes šādas interesantas opcijas nebūs.
Nākamā lieta ir tāda, ka AUDI aktīvi virzoties uz elektrodzinējiem un ekoloģiskākām automašīnām, tad šobrīd Eiropā būs pieejami tikai divi iekšdedzes dzinēji – 2.0TFSi ar diviem jaudas variantiem (150zs un 204zs), kā arī viens 2.0TDI dzinējs ar 150kw jaudu. Jā, vairs nekādu mūsu mīļo 3.0TDI V6 mums neredzēt kā savas ausis, ja gribēsiet V6 dzinēju būs jāiegādājas AUDI S5.
Pati automašīna tiks veidota uz pavisam jaunas platformas – Premium Platform Combustion, jeb PPC. Tas dod iespēju izveidot lielākas ietilpības AUDI A5, saglabājot iepriekšējo sportiskumu.







Protams, ir ļoti daudz citu jaunumu, kas nāk kopā ar jauno modeli, kā piemēram, pilnīgi jauns interjers ar vadības paneli, sašaurināta AUDI priekšējā reste un uzlabota apgaismes sistēma kā priekšējos lukturos tā arī aizmugurējos. Vienu jaunumu ko īpaši gribas izcelt ir skārienjūtīgs displejs pasažierim, kurā pasažieris var skatīties sev vēlamo saturu. No man pieejamās informācijas, tad šis pasažiera puses displejs nav standarta komplektācijā un, ja tādu vēlies tad būs jāpiemaksā papildus. Atkarīgs kur tiek meklēta informācija un kuram tirgum automašīna ir domāta, bet papildus samaksājot par komplektāciju “Tech package”, jeb tehnoloģiju paka, Tu saņem trīs zonu klimata kontroli, LED matrix gaismas un šo displeju pasažierim.

Skārienjūtīgs multimedija ekrāns pasažierim tas nav nekas super jauns un AUDI nav pirmais ražotājs, kas ko tādu ir izdarījis. No vāciešiem Porsche un Mercedes ražotāji jau savos premium modeļos ko tādu ir iekļāvuši, noprotams, ka turpmākajos AUDI jaunajos modeļos šāda ekstra būs klātesoša. Ņemot vērā, ka A5 pagadījās būt pirmais jaunais AUDI ko prezentē, tad arī šis modelis ieies vēsturē, kā pirmais no AUDI puses ar šādu ekstru. Tomēr nav skaidri zināms, kas notiks ar mazākajiem brāļiem A1, A3 vai šiem modeļiem būs pieejama šāda opcija. Jāaizdomājas vai AUDI A1, Q2 vispār tiks turpināti ražoti, jo AUDI koncetrēsies uz lielāku un dārgāku automašīnu ražošanu.

AUDI S5

Audi S5 ir sporta automobilis, kura pamatā ir 3.0 litru V6 TFSI motors ar 270 kW (367 ZS) jaudu. Tam
pirmo reizi ir turbīna ar mainīgu turbīnas ģeometriju (VTG) un MHEV plus tehnoloģija. Audi S5
pārveidotā S tronic divsajūgu pārnesumkārba, kas paredzēta lielākam griezes momentam, samazina
arī svaru uz priekšējās ass un uzlabo izveicību. Modeļa ātrā un dinamiskā griezes momenta
palielināšanās izceļ S5 sportisko raksturu.

Ja ir vēlme kļūt par AUDI A5 īpašnieku, tad pamata komplektācijā ar mazjaudīgāko TFSI dzinēju, tas izmaksās 40 400EUR/ar pvn, bet piemaksājot teju 10 000EUR saņemsiet jaudīgāko TFSi dzinēju ar Quattro pilnpiedziņu un S-line pakotni. Tas gan nenozīmē, ka par 50 000EUR Jūs saņemsiet pilnīgu pilnu A5. Tas būs labākā komplektācijā kā standarta modelis, bet tomēr par foršām opcijām var nākties atstāt teju pusi no jaunas automašīnas vērtības.

Leave a Reply