Visās AUDI rūpnīcas jau 2029.gadā ražos elektroauto.

Nevienam nav noslēpums, ka AUDI ir nolēmis aktīvi pāriet tikai uz elektroautomašīnu ražošanu. Vācijas autobūves gigants ir paziņojis, ka jau ar 2029.gadu visas rūpnīcas būs pārveidotas, lai tajās varētu ražot arī elektroauto

Iekšdedzes dzinēju ēras beigas

Vel salīdzinoši nesen pasauli ieraudzīja pirmais pilnvērtīgais AUDI ražotais elektroauto un tagad jau varam runāt, ka elektrifikācija notiek raiti un jauni iekšdedzes dzinēji vai modeļi ar tiem nav plānoti. Praktiski mums ir vēl 10 gadi, lai priecātos par iekšdedzes dzinēju skaņu, jo 2033.gads solās būt pēdējais kad tiks izlaistas mums ierastās automašīnas.
Sākot no 2026.gada AUDI plāno iepazīstināt tikai ar jauniem elektroauto, bet līdz 2033.gadam ražos tikai automašīnas, kas ir ieliktas end of life kategorijā, jeb visus pārejas (facelift) modeļus.




Pirmās rūpnīcas jau ir pārveidotas, lai varētu ātrāk ražot EV un tās ir “Böllinger Höfe” (Vācija), Brisele (Beļģija) un slavenā Ingloštates rūpnīca kopā ar jauno AUDI Q6 E-tron ražošanu tiks pilnveidota par EV rūpnīcu. Nakamo sešu gadu laikā plāno pārveidot arī Meksikā un Ungārijā esošās rūpnīcas. Kā arī plāno būvēt papildus EV rūpnīcas tur, kur nepieciešams palielināt ražošānas jaudas. Piebildīšu, kad šajās pārveidotajās rūpnīcās paralēli turpina ražot iekšdedzes automašīnas.

EV ražošana nav identiska iekšdedzes automašīnu ražošanā, kā arī ne visas lietas tiek darītas ar robotu palīdzību. AUDI plāno tuvākajā laikā investēt 500milj. eiro, lai esošos darbiniekus pārkvalificētu par pilnvērtīgiem darbiniekiem, kuri ir spējīgi ražot jaunos elektroauto.

Sekojot līdzi tendencēm un klientu vajadzībām, tad AUDI ir nolēmis pārtraukt attīstīt A1 un Q2 modeļus, jo šobrīd pieprasījums tomēr ir pēc lielākām automašīnām. Diemžēl līdzīgs liktenis ir piemeklējis AUDI R8, turēsim īkšķus par TT modeli par kuru vel nav 100% pārliecības.
No premium modeļiem, visticamāk, AUDI A8 turpinās ceļu kā elektroauto.

Leave a Reply