Nevienam nav noslēpums, ka AUDI ražotās automašīnas nav lētākās tirgū. Tomēr ir vairākas AUDI automašīnas, kas pārdotas par kosmiskām naudas summām
Piedāvājam nelielu apkopojumu par TOP5 dārgākajām pārdotajām automašīnām ko AUDI ir pārdevis.
5.vieta – AUDI E-tron 2009.gada koncepta modelis
Iedvesmojoties no AUDI R8 modeļa, Detroitā tika prezentēts nākotnes AUDI pilnīgi elektriskais modelis. Vizuāli atgādina AUDI TT un R8 kokteili. Konceptauto tika pārdots par 3milj. ASV dolāriem.
Automašīna tika aprīkota kopā ar 4 elektromotoriem simbolizējot īstu “quattro” pilnpiedziņas sistēmu. Elektriskie dzinēji spēja attīstīt 230kw (313zS), no 0-100kmh sasniedza 4.8s. Aprīkota ar 42.8kW bateriju un aptuvenais nobraukums ar vienu pilnu uzlādi ir 240km.
Salīdzinot ar jaunāko AUDI E-tron GT, ko varētu uzskatīt par alternatīvu 2009.gada konceptam, aprīkots ar elektromotoriem, kas attīsta 300kW, 0-100kmh sasniedz 4,1s un ar vienu uzlādi spēj nobraukt aptuveni 450km.
Redzam, ka pa vairāk kā 10 gadiem progress ir jūtams.
4.vieta – AUDI Rosemeyer 2000.gada koncepta modelis
Gluži kā piektās vietas ieguvējs, arī 4. vietā ierindojies modelis, kas tā arī nesagaidīja sērijveida ražošanu. Tomēr zināma ietekme uz VAG grupu automašīnai bija, jo uz šī auto bāzes un idejas tika veidots supercars Buggati Veyron.
Rosemeyer nosaukumu ieguva godinot Auto Union sacīkšu braucēju – Bernd Rosemeyer. Automašīna tika aprīkota ar W16 dzinēju. Tomēr ņemot vērā sarežģīto automašīnas ražošānas procesu, kas arī ir ļoti dārgs un iespējamās problēmas radot VAG grupas ražotājam Lamborghini, tad tika pieņemts lēmums šo konceptu nolikt atvilktnē. Tomēr saražoto eksemplāru pārdeva kādam kolekcionāram par 3milj ASV dolāru.
3.vieta – AUDI Avus Quattro 1991.gada koncepta modelis
Izskatās, ka šajā topā būs tikai koncepti kurus tomēr masveidīgā ražošanā nepalaida. Daudziem lasītājiem Avus nosaukums ir pazīstams dēļ AUDI disku nosaukuma. Tokijas autoizstādē šis koncepts “nozaga šovu”, visa uzmanība tika pievērsta šim modelim. Pilnīgi veidots no alumīnija, sarežģitās virsbūves dēļ alumīnijs tika locīts ar roku darbu. Virsbūves ražošānā tika izmantots ļoti plāns alumīnijs, tikai 1.5mm biezs. AUDI bija plānojis Avus modelim uzstādīt W12 6.0L dzinēju, tomēr brīdī, kad tas tika prezentēts Tokijā dzinējs vel nebija gatavs un tā vietā tika iemontēts dzinēja paraugs veidots no koka un plastmasas. Pagaidām nekas nemainās cenu ziņā, jo arī šis modelis tika pārdots par 3milj ASV dolāru.
2.vieta – AUDI Le Mans 2003.gada koncepta modelis
Noteikti motorsporta fani būs dzirdējuši par 24h Le Mans sacensībām. Tās ir īpašas un ikoniskas sacensības kurās komandas brauc precīzi vienu dienu no vietas. Sacensību laikā, protams, braucēji mainās ar vietām. Šajās sacensībās AUDI komandai ir veicies ļoti labi un 2000.gadu sākumā komanda šajās sacensībās dominēja.
Par godu tam ražotājs vēlējās izveidot sērijveida automašīnu iedvesmojoties tieši no šiem fantastiskajiem rezultātiem. Tomēr šim stāstam ir līdzīgas problēmas kā ar Rosemeyer projektu, jo Le Mans Quattro būtu cenu kategorijā kur atrodas Lamborghini, laižot cenu zemāk tiek līsts iekšā Porsche lauciņā. Galu galā koncepts palika tikai kā koncepts. Tomēr skatoties pēc attēliem tas ir ļoti līdzīgs AUDI R8 ko sāka ražot 2006. gadā. Cena par kuru automašīna tika pārdota – 5milj ASV dolāri.
1.vieta – AUDI R18 2016.gada
Pirmajā vietā iekļūst reāls sacīkšu auto, kas piedalījies sacensībās. Konkrētais 2016.gada modelis ir īpašs ar to, ka tā ir uzlabotā R18 versija kurai veiktas diezgan lielas izmaiņas airodinamikā un citās detaļās. Tā gan neuzvarēja Le Mans 24 sacensības (finišēja 3. vietā), bet spēja uzvarēt citās sacensībās kā, piemēram, Silverstonas trasē.
Vel neliela īpatnībā – sacīkšu auto tiek darbināts ar V6 TDi dzinēju, protams, tas nav vienkāršs dzinējs, bet stipri uzlabots sasniedzot pat 1000zs. Pirms kāda laika auto izsoles lapā tika piedāvāts šis auto, vienīgais reālais ekseplārs, pilnīgi funkcionējošs ar oriģinalo vadības bloku. Izsoles cena nav norādīta, bet eksperti runā, ka automašīnas vērtība ir 30milj ASV dolāri.