Vel tikai pagājušajā gadā Eiropas Savienība nolēma, ka aizliegs tās teritorijā pārdot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, tādā veidā parakstos nāves spriedumu mums tik ierastajām automašīnām
Vācija un Itālija pret aizliegumu
2022.gadā viss likās ļoti dzelžaini un lai panāktu klimatneitralitāti ES piekrita šādam radikālam solim, lai aizliegtu iekšedzes dzinēju tirdzniecību, tomēr Eiropas lielākās autobūves Valstis Vācija un Itālija diezgan negaidīti draud šo lēmumu bloķēt.
Abas Valstis vēlas, lai ļautu automašīnām izmantot jauno e-degvielu, kas ir klimatneitrāla. Šādam viedoklim pievienojas arī citas ES Valstis kā Polija un Ungārija. Tas liek domāt, ka pret šādu lēmumu iestāsies arī citas Valstis un lēmums par šo aizliegumu tiks mīkstināts vai atcelts pavisam
Gala balsojums par aizliegumu bija jāveic tuvākajās dienās, bet lielākā autoražotājvalsts Vācija sākusi mainīt savu sākotnējo viedokli un atsakās balsot par šādu likumu, ja vienīgi tajā nav iekļauta atkāpe ar e-degvielas izmantošanu. “Mums nepieciešama e-degviela, ja vēlamies veiksmīgi darboties ar mūsu autoparku un panākt klimatneitralitāti”, tā intervijā izteicies Vācijas Transporta ministrs W. Volkers. “Mums nepieciešams saglabāt visas tehnoloģiskās iespējas un tās ir jāizmanto. Es nesaprotu šo cīņu pret automašīnām un kāpēc cilvēki tās vēlas aizliegt.”
Līdzīgs viedoklis ir dažādiem autoražotājiem kā BMW un Porsche, uzskatot, ka mēs nevaram paļauties tikai uz vienu enerģijas avotu, nepieciešams saglabāt visu veida pieejamās tehnoloģiskās iespējas, lai darbinātu automašīnas. Tikmēr Volkswagen nav mainījis savas domas un izskatās, ka 2035. gadā būs vienīgais auto ražotājs, kas piedāvās tikai pilnīgi elektriskas automašīnas. Kā zināms, tad AUDI plāno jau ari 2032.gadu ražot tikai elektriskos modeļus.
Raksta autora piebilde:
Elektriskās automašīnas ir tieši tik zaļas cik zaļi tiek iegūta elektrība. Skatoties uz Vācija, kur veljoprojām lielu daļu elektrības iegūst dedzinot ogles, tad par kādu ekoloģiskumu mēs varam runāt?