Iespējams jau 2022.gadā redzēsim jauno AUDI A6.

Ardievas AUDI A6, esi sveiks AUDI A6 e-tron.




AUDI A6 e-tron

Tie, kuri mums seko ilgāku laiku līdzi, jau bija lasījuši, ka AUDI ļoti agresīvi iet uz savu automašīnu elektrifikāciju un nu jau varam droši atvadīties no mums ierastā, labi pazīstamā AUDI A6. Pēdējais A6 ar iekšdedzes dzinēju bija platformā C8 un vēstures grāmatās tas paliks kā pēdējais.

Pavisam nesen Šanhajas auto izstādē tika prezentēts AUDI A6 e-tron koncepts un negaidīti ātri jau tiek paziņots par tā ražošanu. Ja, piemēram, skatamies uz jaunāko AUDI elektrisko automašīnu “GT e-tron”, tad pirmās ziņas par to un tā dizainu es atrodu 2018.gada beigās, turpretīm A6 e-tron koncepts tika prezentēts šogad, bet nākamgad jau plānots sākt ražot. Šis fakts vien norāda to, ka AUDI ir uzņēmis lielus apgriezienus.
To arī varētu mēģināt paskaidrot ar citu niansi, ka ja A6 e-tron plāns aizkavētos, tad iespējams, nāktos pagarināt esošās paaudzes mūžu vai laist klajā jaunu C9 platformu. (Tas ir mans spriedelējums, kuram nav nekāda iemesla ticēt).

Neierasts dizains

Visi iepriekšējie AUDI A6 modeļi nāca divos variantos – sedans un avants, atļaušos allroadu nepieskaitīt. Tad konkrētais kocepts izskatās krietni citādāk, vairāk jau līdzinās AUDI A7 un A5 virsbūvei. Mums labi zināmais apzīmējums Sportback, bet plašajā internetā šim konceptam piedēvē Liftback dizainu. Jāteic atklāti, ka šo apzīmējumu ir tik daudz un ļoti bieži tiek traktēti katrā vietā citādāk, ka izsekot tam ir sarežģīti.
Ļoti bieži gala rezultāts, kas izripo no rūpnīcas ir krietni atšķirīgs no tā kocepta, kas tiek prezentēts izstādēs. Tas ir skaidrojams ar to, ka sākot aktīvu darbu pie ražošanas, atklājas visādas nianses par kurām iepriekš, iespējams, nav zinājuši. Šeit kā labais piemērs ir jāmin skaistais AUDI GT e-tron, kas praktiski ir identisks konceptam ko AUDI prezentēja. Pagaidām tiek runāts, ka A6 e-tron arī nemainīsies.




Liela sniedzamība

Visu elektroauto klupšanas akmens ir tā sniedzamība ar vienu uzlādi, šajā ziņā Tesla visiem ir priekšā, bet kā redzam, tad AUDI nesnauž. Internetā tantes runā par 700km sniedzamību ar vienu uzlādi un tas ir WLTP ciklā. Jāteic, ka ja tiešām prognozes piepildās un tik tiešām A6 e-tron varēs nobraukt šādu attālumu ar vienu uzlādi, tad tas varētu būt ļoti labs arguments, lai šo automašīnu iegādātos. Jāsaka no pieredzes, tad patiesībā arī ar 300-400km sniedzamību ikdienā ir ļoti pietiekami. Esam testējuši gan E-tron, gan E-tron Sportback un izbraukājot krustus šķersus visu Rīgu, aizšaujot vel uz Pierīgu baterija pietika atliektiem galiem un vel palika pāri. Protams, tie kuri ikdienā mēro lielus attālumus tas nav pagaidām īstais variants, tomēr 700km varētu mainīt spēles noteikumus.

Milzīga 100 kWh baterija ar spēju uzņemt uzlādi ar 270 kWh jaudu, ļauj automašīnai uzlādēt bateriju priekš 300km nieka 10 minūtēs. Sakiet ko gribiet, bet šie cipari ir iespaidīgi! Te gan ir viens zemūdens akmens – cik Latvijā ir uzlādes stacijas, kas spēj nodrošināt šādu jaudu? Noteikti, ka Tava privātmājas rozete šādu jaudu nedos un būs nepieciešamas investīcijas, lai varētu ko tādu panākt pie savas mājas. Tiesa, ja liek pa nakti lādēties, tad īsti tāda jauda nav vajadzīga.

Nevar noliegt, ka AUDI elektrificējas ātrāk kā liela daļa fani spēj tam visam izsekot līdzi. Tomēr, ir jāpriecājas par mums mīļu autoražotāju, kas spēj tik ātri attīstīt tehnoloģijas un pārsteigt visus ar kaut ko jaunu

Leave a Reply