Mazākais no AUDI saimes – A1

Laikam ritot domas un gaume mainās, tieši tas notika ar mani skatoties uz AUDI A1. Vienmēr A1 ir licies mazs, necils dibena pārvietošanas līdzeklis. Tomēr tas viss ir līdz brīdim, kamēr iepazīsties ar īsto AUDI A1 komplektāciju

Pirmā paaudze

Par AUDI A1 runāja jau pirms 2007.gada, kad šo sākuma projektu atrādīja Tokijas auto izstādē. Pirmajiem klientiem nācās pagaidīt ilgāk kā sākumā likās, jo tas tirdzniecībā oficiāli parādījās tikai trīs gadus vēlāk – 2010.gadā. Pirmie modeļi bija ar 1.2TFSI / 1.4TFSI un 1.6TDI / 2.0TDI. Laikam ritot 1.4TFSI dzinēji tika visnotaļ attīstīti un jaudīgākā tā versija sasniedza 185Zs, kas priekš tādas mazas automašīnas ir salīdzinoši daudz. Praktiski automašīna jau tajā brīdī pildīja sev uzdotos uzdevumus visnotaļ labi. Bija maza, pilsētā ērti noparkojama, kā arī ļoti jaudīga priekš tās izmēriem. Tomēr īstiem faniem pietrūka viena vienīga lieta – pilnpiedziņa.

AUDI A1 Quattro Limited Edition

Tieši tā! AUDI izlaida īpašu modeli – AUDI A1 quattro, tas bija tikai 333 vienībās uzražots. Apetīte rodas ēdot, nodomāja ražotājs un limitētajā modelī ievietoja 2.0TFSI dzinēju, kas attīstīja maģiskus 256Zs(Citi avoti norāda 265Zs) no 0 – 100kmh 5.7sek, tiesa nav tas ātrākais laiks, bet grēks būtu sūdzēties.
2019.gada aprīlī “Moller Auto Mežciems” varēja aplūkot uz vietas vienu no 333 eksemplāriem (Bilde augstāk). Dzīvē izskatās tiešām pasakaini un tas arī bija pirmais AUDI A1 par kuru es nodomāju – “Jā, tādu es tiešām gribētu”. Maza, veikla raķete.

2014.gadā Ženēvas autoizstādē tika prezentēts pirmais AUDI S1. Tas tika aprīkots ar līdzīgu dzinēju kā AUDi A1 Quattro – 2.0TFSI tikai nedaudz apgraizīts un vairs sasniedza tikai 231Zs. Sākuma cena AUDI S1 cena Vācijā bija aptuveni 30 000EUR par piecdurvju versiju.

Paralēli AUDI S1 debijai, pasaule gaidīja kaut kripatiņas informācijas par to vai ir gaidāms AUDI RS1. Tomēr 2014.gada beigās AUDI atzina, ka RS1 modeli neplāno sākt ražot un tam ir divi iemesli:
1. Ņemot vērā AUDI S1 jaudas parametrus, RS1 bija jābūt vēl jaudīgākam, bet tas novestu pie citas problēmas. RS1 jauda strauji pietuvotos AUDI S3 un to ražotājs noteikti nevēlējās.
2. Lai no mazas automašīnas iegūtu pietiekami daudz atpakaļ (pelņa), to ir nepieciešams pārdot lielākos apjomos, ja salīdzinām ar Q7 vai kādu citu modeli. Jo mazāka automašīna, jo sarežģītāks kļūst bizness.

Otrā paaudze

2018.gada vasarā tika prezentēta jaunākā AUDi A1 paaudze. Atjaunināts vizuālais izskats, sekojot līdzi lielāko AUDI saimes vizuālajām iezīmēm. Dažādos apskatos tiek minēta līdzība ar AUDI Ur-quattro, tiesa minimāli. Tieši akcentē A1 jumta līnijas un tā aizmuguri.
Jaudīgākajā modifikācijā AUDi A1 pieejams ar 2.0TFSI (200zs) dzinēju, modernajā nosaukumā AUDI A1 40 TFSI.
Bija tā veiksme apčamdīt AUDI A1 tā pilnākajā komplektācijā un nelika vilties. Apspriežoties ar konsultantu no AUDI nospriedām, ka vienīgā lieta, kas trūkst ir pilnpiedziņa.
Šobrīd tiek gaidīti jaunumi no Ingloštates AUDI S1 sakarā, pagaidām oficiālu paziņojumu par to, ka S1 nav plānots neredzam. Tomēr mūsu facebook profilā saņēmām ziņu no Moller Auto Lidosta par to, ka AUDI nav plānu par S1 ražošanas uzsākšanu.
Kā arī auto ziņu portālos parādījās informācija, ka RS1 arī nav plānots. Līdz ar to pagaidām izskatās, ka jaudīgāku A1 mums neredzēt.
Konkrētais AUDI A1 apskatāms pie AUDI Moller Lidosta.
Lasot soc. tīklos atsauksmes, tad ir liela daļa kuriem A1 tomēr nepatīk, bet tā ir gaumes lieta.
Tas vēl nav viss. AUDI A1 ir saņēmis sava veida allroad versiju. Tās nosaukums “Citycravler”, praktiski ar tām pašām iezīmēm kuras esam ieraduši manīt Allroad modeļiem tikai bez pneimo piekares un quattro pilnpiedziņas sistēmas.

Leave a Reply