Kad AUDI aizņemas dzinēju no superauto.

Vienmēr esam pieraduši vadīties pēc principa – jaunāks ir labāks. Tomēr šoreiz tas tā neizskatās. Raksts būs par, iespējams, jaudīgāko AUDI, kas no rūpnīcas ir izripojis sērijveidīgi. Zinātāji noteikti nojauš par ko ir runa un tas ir tikai un vienīgi par AUDI RS6 C6.

AUDI RS6 C6

2007. gada Frankfurtes autošovā ar lielām ovācijām tika sagaidīts tā laika jaunākais AUDi RS6 C6, tas tika aprīkots ar superjaudīgu 5.0V10 dzinēju, kas tajā laikā attīstīja iespaidīgus 579zs (426kW). 2010. gadā RS6C6 bija jaudīgākā automašīna no AUDI kāda vispār ir izgatavota, pietam tuvākos konkurentus BMW un Mercedes-Benz apsteidza arī jaudas ziņā.
– BMW M5(E60/61) 5.0V10 attīstīja 500zs (373kW)
– MB E63 AMG 6.2V8 attīstīja 507zs (378kW)

Kopumā tika pārdotas aptuveni 8000 vienību RS6 C6, no kuriem tikpat aptuveni 6500 vienību bija RS6C6 Avant (universāļa tipa). Diemžēl dažādu iemeslu dēļ jaudīgais AUDI nebija saņēmis atļauju, lai to varētu pārdot ASV, līdz ar to liela daļa AUDI fanu bija spiesti klausīties atsauksmēs no eiropiešiem. Starpcitu, tāpat arī AUDI RS2 par kuru rakstījām TE – sākumā nebija atļauts eksportēt uz ASV, bet tikai kad auto ieguva klasiskā auto statusu, to atļāva eksportēt uz ASV un tas notika tikai šogad.

Praktiski ikviens ražotājs savu jauno veikumu vēlas atrādīt pēc iespējas spožāk un teju katra rūpnīca brauc savu auto atrādīt uz Nirnburingas trasi Vācijā. Uz šo trasi arī bija devušies divi lielākie tā brīža konkurenti, iepriekš minētie BMW un AUDI. Šobrīd AUDI fani var kvēli gaviltēt, jo RS apsteidza konkurentu par 1.5sekundi.
Nürburgring GP (3.7 km)
AUDI RS6C6 – 1:45.44;
BMW M5 E60 – 1:46.91;

5.0V10 – Lamborghini V10

Lieki nav jāsaka, ka automašīna ir īpaša un to vēl īpašāku padara patīkamais fakts, ka sportiskais AUDI ir saņēmis dzinēju no Lamborghini. Sākumā dzinējs bija domāts priekš Gallardo modeļa, bet vēlāk arī izvēlēts to ievietot AUDI RS6. Kaut arī dzinēja pirmsākumi tiešām meklējami zem suparauto no Lamborghini, tomēr dzinējis ir pārveidots, pievienotas divas turbīnas un uzlaboti dažādi dzinēja mezgli, lai tas kļūtu vēl labāks. Visticamāk, šādu automašīnu no AUDI vairs nesagaidīsim, esošās emisiju prasības un citu apsvērumu dēļ ražotāji pāriet uz mazākiem dzinējiem un no tiem spiež ārā maksimumu.

Dzinējs ar ļoti lielu resursu jaudas uzlabojumiem. Žēl skatīties, kā AUDI palaida iespēju izveidot vēl jaudīgāku RS6C6, jo tikai ar nelieliem programmatūras uzlabojumiem varētu sasniegt 630zs – 650zs. Tomēr, ko neizdarīja AUDI to izdarīja citi. Plaši pazīstamais chiptunninga uzņēmums – ABT ar Stage 1 var panākt drošus 700zs un tieši ar šādu auto mums nesen sanāca izbraukt.

Labākais AUDI RS modelis?

Vai tiešām otrās paaudzes AUDI RS6 ir tas labākais? Runājot ar īpašniekiem un meklējot informāciju interneta dzīles, tad frāze “Labākais no labākajiem” ir regulāri dzirdama. Pirmās paaudzes AUDI RS6C5 4.2V8 bi-turbo bija daudz dažādu slimību, kuras auto īpašniekiem bieži vien dārgi maksāja. Ātrumkārbas defekti, dzinēja problēmas kā arī šad tad radās defekti amortizācijas sistēmā. Turpretī jaunais C6 ir “ložu drošs”. Dzinējam izteiktu slimību neesot, kā arī automātiskā ātrumkārba, ja tā ir pienācīgi apkopta problēmas nesagādās.

RS6 C6 Latvijā

Paredzu, ka šī sadaļa varētu būt visinteresantākā parastajam latvietim kuram vienmēr ir par visu negatīvs viedoklis. Esmu jau iztēlojies viedokļus:
– Un kur Latvijā ar tādu var braukt?
– Jēga pirkt auto kura resursu pilnībā nevar izmantot
Noteikti vēl daudz citu viedokļu šajā manierē varētu būt. Tomēr, uzskatu, ka jāpriecājās par katru Latvijas pilsoni, kurš ir saņēmies un iegādāties jebkāda veida sporta auto un ar to brauc ar mums pa vienām ielām! Paldies Jums par to!

Neviens no AUDI RS6 modeļiem nav domāts kā mans ikdienas transportlīdzeklis, jo to uzturēt ir vājprātīgi dārgi. Protams, ir personas, kuras spēj uzturēt un ar to pārvietoties ikdienā, ar to arī viņus apsveicam.
Ar konkrēto modeli pa Latvijas ceļiem, īpaši jau Rīgas, ir diezgan stīvi braukt, kaut arī amortizāciju noregulē uz komforta režīmu, tas nav pietiekami. Ļoti var just nelīdzenumus un jebkurus citus defektus uz ielām. Nemaz nerunājot par “sport” režīmu. Praktiski komforta režīmu varētu nedaudz pielīdzināt A6C6 Sline cietajai piekarei, bet tikai daļēji. Sporta režīms ir paciešams tikai uz gludākajiem Latvijas ceļiem, domāju, ka atjaunotā Rīga – Jūrmalas šosejas varētu būt pirmais kandidāts.
Degvielas patēriņam īsti nav jēgas skarties klāt, jo tas patērē to nejēgā daudz. Lai gan, ja svētdienās aizbrauc līdz baznīcai un atpakaļ, tad to varētu atļauties. Tiesa, ir citas sāpīgākas problēmas par degvielas patēriņu – remonts.

Lai arī iepriekš izteicos, ka automašīnas ir ložu droša, tomēr kā jebkurai automašīnai, tad lietas mēdz nolietoties dabiskajā procesā. Piemēram, startera labošanai nepieciešams izņemt ārā motoru. Kā stāstīja RS6 īpašnieks, tad vienīgā lielā 5.0V10 motora slimība ir dzesēšanas trubu nolietošanās un tās sāk stipri laist garām šķidrumu. Tīri par praktiskām lietām, pērkot RS6 vajadzētu apdomāt ar kādiem bremžu diskiem to izvēlēties, jo pāris keramisko bremžu disku maksā ļoti daudz, pārspīlēti daudz un lai tās adekvāti darbotos nepieciešama darba temperatūra, kuru vienkārši Latvijas ielās ir grūti sasniegt. Lai padarītu dzīvi interesantāku, tad keramisko disku pāris maksā ap 10000EUR, tāpēc īpaši Latvijas apstākļiem ieteiktu ņemt parastos bremžu diskus. Kopumā īpašnieks par automašīnu ir stāvā sajūsmā. Detaļu pieejamības ir slidena lieta, jo daudzas lietas nav uz vietas, kā arī kaudzēm detaļu nav aftermarket variantu, līdz ar to AUDI dīleris būs Tavs jaunais labākais draugs.
Nesen sastapu arī kādu AUDI S6 C6 īpašnieku, šiem modeļiem nāk 5.2V10 dzinēji, bet praktiski ar tādām pašām niansēm un problēmām ko 5.0V10. Neatminos detaļas nosaukumu, bet īpašnieks stāstījis, ka pa visām Baltijas valstīm ir meklējis un ne lietotu, ne jaunu nevar atrast. Dažkārt, ja paveicās un kāds lietuvietis jauc RS6, tad var atrast kādu lieku detaļu, bet tas notiek ļoti reti.
Pārējās virsbūves problēmas ir tieši tādas pašas, kā parastam A6C6.

Pats jaudīgākais RS6?

Ilgu laiku AUDI RS6 C6 atradās karaļa krēslā ar titulu “jaudīgākais sērijveida AUDI, kāds ražots”. Pat nākamās paaudzes AUDI RS6 C7 nebija tik jaudīgs. Ar nākamās paaudzes RS6 varēja manīt kā jaunie noteikumi skar ražotājus. Dēļ augošajām ekoloģijas prasībām jaunais RS bija aprīkots jau ar mazāku dzinēju – 4.0V8 bi-turbo, kas attīstīja 553zs(412kW) un tas bija par teju 20zs mazāk, kā tā priekšgājējs C6.
Lai panāktu iekļaušanos emisijas prasību līmenī, jaunajam RS6 tika uzstādīta start and stop sistēma, kā arī cilindri uz pieprasījumu, jeb COD, ar šiem uzlabojumiem un mazāku dzinēju tika panākts vēlamais efekts. Pie tam, C7 modelis jau saņēma jaunu 8 ātrumu automātisko kārbu. AUDI nedaudz vēlāk izlaida AUDI RS6 C7 Preformance versiju ar nočipotu vadības bloku un ar to palīdzību dzinējs sasniedza 597zs

Nupat tika prezentēti divi ilgi gaidīti auto – RS6C8 un RSQ8, abi saņem nu jau uzlabotu 4.0V8 bi-turbo dzinēju ar 48v elektriskajiem motoriem, kuri palīdz automašīnai uzņemt ātrumu kamēr turbīnas vel iegriežas. Te atkal interesanti, ka RS6C8 ar tādu pašu dzinēju kā C7 attīsta jau vairāk kā C7 modelis, bet mazāk kā Preformance – 591zs. SUV monstram RSQ8 dzinējs ir tieši tāds pats, bet ar 592zs. Ar šādu pašu dzinēju brauc Lamborghini Urus, tikai ar maziem uzlabojumiem dzinējs attīsta varenus 650zs, pieņemu, ka arī RSQ8 un RS6 dzinēji ir spējīgi uz to pašu.

Noslēgumā

Pieskaroties raksta ievadam – vai jaunāks ir labāks? Uz to atbilde vēljoprojām ir neskaidra. Redzam, ka jaunākie AUDI RS modeļi ir ātrāki, ar visādām jaunām fīčām piebāsti, bet vai tas padara auto labāku? Es tomēr palikšu pie sava subjektīvā viedokļa, ka RS6C6 ir jaudīgākais RS modelis šobrīd. Ņemot vērā dzinēja resursu, to var droši uzlabot līdz tiem pašiem 700zs, kas stabili pārspēj jebkura jaunākā RS modeļa jaudu.
Ja mēs pavērojam RS6C6, tad tas varētu būt arī pēdējais AUDI RS modelis, kas īsti neatšķiras no sava lēnā brāļa A6C6. Praktiski vienīgais veids, kā ātri atpazīt C6 no RS6 ir platās arkas un spoguļi.

Dzīvē bija tā sakārtojies, ka ir sanācis izbraukt ar RS6C7 un RS6C6, lieki pieminēt, ka sajūtas braucot ar šādiem auto ir neaprakstāmas. Lielā jauda kopā ar veiklo vadāmību, fantastiskā rūkoņa, kas rēc kā lauva caur izplūdi. Dievīgi! Lai arī RS6C6 variantā biju braucis ar ABT uzlaboto 700zs versiju un RS6C7 bija kā no rūpnīcas nācis ar stock dzinēju, tās sajūtas bija vienlīdz labas ar abiem auto. Nevaru izcelt vienu vai otru, vienīgais balsta iekārta ņiprāka šķita C6 modelim. Kā īpašnieki saka, tad ar šādu auto kaifu var saķert pēc 150km/h. Ņemot vērā minimālo disku izmēru, ko var uzlikt RS automašīnām un maksimālo ātrumu – 330km/h, tad padomājam kādas riepas ir jāiegādājas un cik tādas maksā.

Karalis ir miris, lai dzīvo jaunais karalis

Leave a Reply